یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹

حضور عوامل «هایلایت» در پردیس ملت برای معرفی فیلم

 آزاده زارعی - پژمان بازغی

سینماپرس: روز پنجم برنامه «دو قدم تا سیمرغ» با معرفی فیلم «هایلایت» آغاز شد. کارگردان این فیلم درباره نامگذاری آن گفت: ««هایلایت» در این فیلم به معنای پررنگ کردن بخش هایی از واقعیت است. همه ما در روابط خود لایه های پنهانی داریم. داستان این فیلم باعث می شود این بخش های مخفی به نحوی پررنگ مقابل دید مخاطب قرار بگیرد.»

به گزارش سینماپرس؛ نشست معرفی فیلم سینمایی «هایلایت» با حضور اصغر نعیمی کارگردان، ساسان سالور تهیه کننده، آزاده زارعی، پژمان بازغی و الهه حصاری بازیگران این اثر سینمایی ساعت ۱۴ امروز -یکشنبه ۸ بهمن- در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

نعیمی درباره اسم فیلم بیان کرد: «هایلایت» در این فیلم به معنای پررنگ کردن بخش هایی از واقعیت است. همه ما در روابط خود لایه های پنهانی داریم. داستان این فیلم باعث می شود این بخش های مخفی به نحوی پررنگ مقابل دید مخاطب قرار بگیرد.

وی درباره علت رمز آلود کردن قصه اثر افزود: سینما یک رسانه کاملا بصری است و تبدیل قصه به کلمات شاید ذهن تماشاگر را منحرف کند. این مخفی کردن به نوعی ایرانی بازی است(با خنده)!

نعیمی درباره قاب بندی و روایت تصویری این قصه بیان کرد: یکی از چالش های من نحوه روایت این فیلم بدون کلیشه های مرسوم و با استفاده از لحنی مناسب و تاثیرگذار بود. این هدف گذاری کار ما را در همه بخش ها دشوار کرد. دشوارترین وظیفه را بدین ترتیب مسعود سلامی در قاب‌بندی و با کمپوزیسیون های شکیل و نورپردازی چشم نواز و غیرمتظاهرانه خود داشت. زیرا نمی خواستیم تسلط مان را بر فن در اثر به نمایش بگذاریم.

وی در پاسخ به این که آیا این فیلم اتفاقی در کارنامه کاری اش خواهد بود یا نه؟ ادامه داد: به این ماجرا فکر نکرده ام. صرفا دوست دارم از  داستان های مورد علاقه ام فیلم بسازم. شاید جذاب ترین نکته قصه «هایلایت» تناقضی است که ما را در زندگی گرفتار می کند و این حرف که تمام ما در لحظه های مختلف زندگی مان امکان های مختلفی برای تصمیم گیری داریم.

نعیمی در پاسخ به این که اگر یک سیمرغ در اختیار داشته باشد، به کدام بخش ارائه خواهد کرد، توضیح داد: تک تک عوامل این فیلم را دوست دارم و شایسته این سیمرغ می دانم. اما در نهایت این سلیقه هیات داوران است که سیمرغ گرفتن یا نگرفتن را تعیین می کند.

سالور درباره تجربه تهیه کنندگی «هایلایت» عنوان کرد: این فیلم از پشت صحنه خوبی برخوردار است. در عین حال که عوامل حرفه ای داشت، اعضای تیم کاملا در خدمت قصه بودند. این انرژی خوب در پشت صحنه به فضای فیلم نیز انتقال پیدا می کرد. یکی از نقاط قوت هایلایت ساده بودن آن است. از نظر دکوپاژ، قصه گویی و… ساده است و اتفاقات عجیب و غریبی در داستان رخ نمی دهد. «هایلایت» برعکس قصه هایی که تاکنون مرتبط با سوژه فیلم دیده ایم، خط کشی نمی کند و خط فکری خاصی را به مخاطب تحمیل نمی کند. به نظرم از نظر موضوعی شبیه آن را در سینما نداشته ایم.

وی درباره پیش بینی اش از اکران نیز افزود: به هر حال اکران شرایط خاصی دارد و صرفا عوامل فیلم تعیین کننده و تصمیم گیرنده در این باره نیستند. اما به فروش خوب فیلم خوش بین هستم. زیرا هر فیلمی که ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کند در صورتی که عدالت نیز در اکران رخ دهد، قطعا دیده خواهد شد. «هایلایت» به واقع یکی از مستقل ترین فیلم های سینمای ایران است.

پژمان بازغی نیز بیان کرد: «هایلایت» فیلمی تجملاتی نیست که برای جشنواره ساخته شده باشد. این فیلم در عین سادگی بسیار سخت است.

وی افزود: بعد از تصادف شخصیت اصلی داستان ساعت ها زمان گذاشتیم که چطور نقش من باورپذیرتر جلوه کند و قضاوتی را ایجاد نکند. خوشحالم که بعد از سال ها رفاقت با اصغر نعیمی و ساسان سالور همکاری کردم و باید از مسعود سلامی عزیز به عنوان فیلمبردار و همه عوامل خوب این اثر یاد کنم. همچنین افتخار داشتم در کنار آقای پاشاپور بازی کنم.

این بازیگر ادامه داد: طی ۲۵ سال فعالیت ام در سینما این چهل و چندمین فیلمی است که بازی کرده ام. امسال نیز در ۴ فیلم بازی کرده بودم که تنها یکی از آن ها به بخش مسابقه راه یافت. «هایلایت» فیلم سختی برای من بود و سعی کردیم بیننده با ما همذات پنداری کند. امیدواریم فیلم در هیاهوی جشنواره دیده شود.

زارعی درباره میزان دشواری ایفای نقش خود گفت: از زمان خواندن فیلمنامه می دانستم با نقش سختی رو به رو هستم. زیرا لیلی نماینده قشری از جامعه زنان است که صرفا مختص ایران یا کشوری مشخص نیست. مصداق های این نقش کم نیستند. من این نقش را بسیار دوست داشتم و برای هر پلان آن بسیار فکر می کردم.

وی درباره علت دشواری نقش لیلی ادامه داد: قصه این نقش در زندگی من هرگز رخ نداده است و خودم نسبت به آن ترس دارم.

حصاری نیز با بیان این که از حضور در این فیلم خوشحال است، گفت: من نقش نوشین خواهر لیلی را در فیلم بازی می کنم. آقای نعیمی اصرار کردند این نقش را بازی کنم. اما من گفتم که این نقش را زیاد بازی کرده ام و خواستم اتفاق متفاوتی در فیلمنامه برای او بیافتد تا این که به تدریج نوشین به سمت و سویی دوست داشتنی تر برای من حرکت کرد. نوشین خواهری همراه است و در جلسه با کارگردان و تهیه کننده تعلیقی به این نقش اضافه شد که آن را بسیار دوست دارم.

در پایان از پوستر فیلم سینمایی «هایلایت» که توسط ساسان سالور طراحی شده است، رونمایی شد.

گفتنی است اجرای برنامه «دو قدم مانده به سیمرغ» را منصور ضابطیان برعهده دارد. این برنامه تا ۹ بهمن ماه با هدف معرفی فیلم توسط فیلم نت در پردیس سینمایی ملت ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.