یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴

«دو قدم تا سیمرغ» به «اتاق تاریک» رسید

ویژه‌برنامه «دو قدم تا سیمرغ»

سینماپرس: ویژه برنامه «دو قدم تا سیمرغ» در روز پنجم به معرفی فیلم سینمایی «اتاق تاریک» اختصاص داشت. در این برنامه عوامل فیلم از جمله سیدروح الله حجازی تهیه کننده و کارگردان، مروارید کاشیان بازیگر و طراح لباس و امیرحسین شجاعی طراح پوستر اثر حضور بهم رساندند.

به گزارش سینماپرس؛ نشست رسانه ای فیلم سینمایی «اتاق تاریک» با حضور سیدروح الله حجازی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان، مروارید کاشیان بازیگر و طراح لباس و امیرحسین شجاعی طراح پوستر این اثر سینمایی عصر امروز- یکشنبه ۸ بهمن- در پردیس سینمایی ملت در برنامه «دو قدم تا سیمرغ» برگزار شد.

حجازی درباره فضای مرسوم فیلم های خود بیان کرد: این فیلم در ادامه فیلم های قبلی من است. اما سوژه متفاوتی دارد که برای اولین بار است در سینما مطرح می شود. «اتاق تاریک» فیلم خانوادگی و گرمی است و موضوع به روزی دارد. درباره زن و شوهری با اختلاف سنی و بزرگ تر بودن زن نسبت به مرد و اتفاقی که برای فرزندشان می افتد و زندگی شان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با اشاره به یکی از سکانس های سخت این اثر افزود: چند سگ در فیلم حضور دارند که در یک سکانس پلان سخت و ۲۰ برداشت را بسیار حیرت انگیز ایفا می کنند و اجرای آن پلان بسیار سخت بود.

حجازی در پاسخ به این که کار با کودکان چقدر سخت است، عنوان کرد: در تله فیلم‌ها و فیلم‌هایم با کودکان زیادی کار کرده‌ام و به هر حال کار سختی است.

حجازی درباره تهیه کنندگی همزمان فیلم نیز توضیح داد: تهیه کنندگی «مرگ ماهی» تجربه خیلی خوبی برای من بود. این امر هم نقاط قوتی دارد و هم نقاط ضعفی. به نظرم تهیه کنندگی فیلم های مستقل برای کارگردانانی که آن را می سازند، تجربه خوبی است.

وی خاطرنشان کرد: سعی کردم «اتاق تاریک» تجربه جدیدی باشد. اما موضوعات فیلم هایم اساسا حاشیه را در ذات خود دارد. البته به نظرم «اتاق تاریک» در اکران مساله ساز نخواهد بود. اگرچه به «مرگ ماهی» در جشنواره فیلم فجر توجهی نشد و در زمان اکران بدشانسی زیادی آوردم و کم لطفی هم به فیلم شد. امیدوارم اکران همزمان با عید، جام جهانی و ماه رمضان درباره «اتاق تاریک» تکرار نشود.

کارگردان «مرگ ماهی» با اشاره به کوتاه شدن فیلم «اتاق تاریک» بیان کرد: فیلم بر اساس بازخودهایی که گرفتم در ابتدا ۸ دقیقه و بعد ۲۰ دقیقه کوتاه شد و به ۱۰۱ دقیقه رسید. احساس می کردم وجود بعضی سکانس ها ممکن است روند فیلم را کند، کند و سکانس های حذفی جزو سکانس هایی بود که نبودش لطمه ای به فیلم نزد.

حجازی در پاسخ به این که اگر یک سیمرغ در اختیار داشته باشد، به چه کسی اهدا خواهد کرد، گفت: سیمرغ آرای مردمی و بهترین فیلم را ترجیح می دهم.

کاشیان بازیگر و طراح لباس «اتاق تاریک» نیز درباره نقش خود در این فیلم توضیح داد: من یکی از نقش های مکمل فیلم را ایفا می کنم. از آقای حجازی برای اعتمادی که به من داشتند تشکر می کنم و باید بگویم این نقش از خودم خیلی متفاوت است.

وی درباره ویژگی های طراحی لباس «اتاق تاریک» ادامه داد: این مبحث در سینما بسیار گسترده و پیچیده است. در این فیلم سخت تر هم بود. زیرا خودم بازی هم می کردم و شاید برای طراحی لباس پروژه سه روز مانده به کلید خوردن فیلم نخوابیدم. امیدوارم توانسته باشم این مسئولیت را به خوبی ایفا کرده باشم.

شجاعی عکاس و طراح پوستر «اتاق تاریک» با اشاره به سایر پروژه هایش در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: در سی و ششمین دوره جشنواره طراحی پوستر فیلم های  «شعله ور»، «مغزهای کوچک زنگ زده»، «عرق سرد» و «اتاق تاریک» را برعهده دارم.

وی درباره معیارهایش در طراحی پوستر افزود: سعی می کنم در پوستر تا جایی که امکان دارد، چکیده ای از فیلم را قرار دهم.

اجرای نشست های «دو قدم تا سیمرغ» را منصور ضابطیان برعهده دارد. این نشست ها تا ۹ بهمن به همت فیلم نت ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.