شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱

آقای نوربخش! «اتاق شیشه‌ایت کو؟»

حمیدرضا نوربخش

سینماپرس: یک هفته از پایان سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر گذشته و هنوز رئیس این جشنواره به وعده‌اش برای ایجاد اتاق شیشه‌ای عمل نکرده است.

به گزارش سینماپرس، هنوز یادمان هست آن جمله‌ی معروفِ حمیدرضا نوربخش را که گفت: «جشنواره را در اتاق شیشه‌ای قرار می‌دهم. »

جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ بود که نوربخش این جمله را بر زبان راند. آن زمان قرار بود سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر با مدیریت نوربخش برگزار شود.

منظور و مقصود رئیس جشنواره موسیقی فجر از این جمله‌اش این بود که تمام اطلاعات مربوط به جشنواره را در اختیار افکار عمومی قرار می‌دهد. او ادعا کرد که هر قرارداد و هر مسئله‌ی مالی که در جشنواره باشد را به اطلاع عموم مردم می‌رساند. از حق هم نگذریم در دوره‌ی گذشته تا حدودی این کار را کرد.

امسال اما خبری از اتاق شیشه‌ای تا اکنون که یک هفته از پایان جشنواره می‌گذرد نیست. اگر هم در جایی شفاف‌سازی رخ داده، با رسانه‌هایی خاص بوده که معمولا همسو با جشنواره هستند.

پس  باید از حمیدرضا نوربخش رئیس جشنواره موسیقی فجر پرسید که «اتاق شیشه‌ایت کو؟ »

پرسش‌های بسیاری درباره‌ی جشنواره موسیقی فجر وجود دارد که رئیس جشنواره باید به آنها پاسخ دهد:

ماجرای انتخاب سالن ایرانیان و پشت پرده‌ی آن چیست؟ آیا این سالن به طور رایگان در اختیار جشنواره قرار گرفته است؟
ماجرای قرارداد اسنپ با جشنواره چیست؟ در این میان چقدر پول ردوبدل شده است؟ چرا جشنواره نتوانسته تضمین خدمات از اسنپ بگیرد؟
ماجرای حضور یکی از اسپانسرهای جشنواره چیست که به یک‌باره سروکله‌اش پیدا می‌شود. این اسپانسر در بیلبوردهایش بیشتر خودش را تبلیغ کرده تا اجراهای جشنواره را. مبلغ قرارداد این اسپانسر با جشنواره چقدر است؟
ماجرای انتخاب سایت بلیت‌فروشی که کمترین سابقه را در این زمینه دارد چیست؟
ماجرای انتخاب گروه‌های پاپ در جشنواره چیست؟
و بسیاری پرسش‌های دیگر که باید از رئیس سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر پرسید.

شاید هنگام این فرارسیده که جشنواره موسیقی فجر تمام ابهام‌ها را طیِ یک نشست خبری برطرف کند. البته این مسئله وعده‌ای است که خودِ رئیس جشنواره داده و باید به آن عمل کند.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.