دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵

بازیگر نقش اول «امیر» در گفتگو با سینماپرس؛

ولیان: شخصیتم در فیلم «امیر» به واسطه تمرینات مستمر و مکرر قبل از فیلمبرداری در وجودم ته نشین شده بود

بهدخت ولیان

سینماپرس: بهدخت ولیان بازیگر نقش اصلی فیلم سینمایی «امیر» که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: شخصیتم در فیلم «امیر» به واسطه تمرینات مستمر و مکرر قبل از فیلمبرداری در وجودم ته نشین شده بود و فکر می کنم همه این ها به دلیل آرامش بسیار زیادی بود که ما در زمان پیش تولید و تولید داشتیم و کارگردانی درخشان نیما اقلیما نیز در این راستا بی تأثیر نبود.

بازیگر فیلم سینمایی «دوران سرطانی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کاراکتری که من در این فیلم ایفای نقش آن را بر عهده داشتم کاراکتری خاص و متفاوت بود البته بنده معتقدم هیچ کاراکتری شبیه به هم نیست چرا که از ذهن های متفاوت که زاییده تخیل و تفکر نویسندگان آن ها است به وجود آمده اند از این رو یک بازیگر برای بازی در یک فیلم مرتباً در پی کسب تجارب جدید است و به ورطه تکرار کشیده نخواهد شد.

وی در رابطه با شخصیت خود در این اثر سینمایی اظهار داشت: من در فیلم «امیر» نقش یک مادر را بازی کردم؛ این در حالی است که من تجربه مادر بودن ندارم و اصلاً ازدواج نکرده ام که ببینم می توانم مادر خوبی باشم یا خیر!؛ در این کاراکتر یک تنش وجود دارد، یک اتفاقاتی در زندگی این زن هست و آدم هایی در زندگی او هستند که به نوعی این زن را که از شهرستان به تهران آمده و یک تنه روی پای خود ایستاده است را به جنگ می طلبند.

ولیان ادامه داد: شاید در بخش هایی از فیلم مخاطب این زن را مورد قضاوت نادرست خود قرار دهد و او را مادری بد بداند اما من معتقدم که این شخصیت نباید قضاوت شود. اصولاً حس بقا در زن ها بیشتر است و این شخصیت می خواهد مسیر زندگی خود و فرزندش را بسازد حتی به خودش هم فکر نمی کند و سرشار از تنش و فشار و استرس و اضطراب است و جالب است که بدانید من در طی چند ماه متمادی که درگیر تمرین این فیلم بودم سرشار از حس اضطراب و تنش بودم.

این بازیگر افزود: چند ماه بین تمرین و فیلمبرداری این فیلم فاصله افتاد و من استرس داشتم که تمرین ها یادم رفته و نیما می گفت به کاراکترت فکر نکن و روز فیلمبرداری سر تیتر تمرین های مان را یادآوری می کرد و من تعجب می کردم که چقدر این شخصیت به طرزی عجیب در من ته نشین شده!

ولیان در خاتمه این گفتگو در پاسخ به سوألی مبنی بر اینکه با توجه به سابقه طولانی شما در حوزه تئاتر بازی در کدامیک از مدیوم ها برایتان مهمتر است اظهار داشت: سینما و تئاتر هر دو به یک میزان برای من مهم هستند؛ این ۲ مدیوم تفاوت بسیاری با هم دارند اما من عاشقانه هر دوی آن ها را دوست دارم اما نمی توانم این حقیقت را عنوان نکنم که حضور در تئاتر برای یک بازیگر بزرگترین کلاس درس است و به همین دلیل بسیار خرسندم که سال ها با بزرگان تئاتر کشور همکاری داشته ام و در تئاترهای مختلفی به ایفای نقش پرداخته ام. اصولاً اگر تئاتر نبود امروزه من در این جایگاه نبودم. حضور بنده با فیلم «امیر» در جشنواره فیلم فجر می تواند پلی برای ترقی، دیده شدن و جهش من باشد چرا که پیش از این هیچ یک از فیلم هایم در جشنواره به نمایش درنیامده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.