جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

مرادی در گفتگو با سینماپرس:

تولید فیلم «کامیون» سختی و مرارت های بسیاری داشت/ سینما باید به پدیده هایی همچون داعش بپردازد

برنامه ۲ قدم مانده تا سیمرغ

سینماپرس: نسرین مرادی بازیگر فیلم سینمایی «کامیون» به کارگردانی کامبوزیا پرتوی که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در رابطه با شرایط تولید این اثر گفت: تولید فیلم «کامیون» سختی و مرارت های بسیاری داشت و از آنجا که بنده هم به عنوان بازیگر در این فیلم بازی می کردم و هم در پشت صحنه فعالیت داشتم سختی های بیشتری را لمس کردم.

این بازیگر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «کامیون» فیلمی سرشار از نگاه انسان دوستانه است؛ بنده در این فیلم نقش یک وکیل را بازی می کردم و از آنجا که ۵۳ روز در لوکیشن های خارجی و در هوای سر و گرم و شلوغی های شهر تهران فیلمبرداری داشتیم تمامی اعضای گروه سختی زیادی را متحمل شدند اما امید به تولید اثری ناب و انسانی شور و اشتیاقی وصف ناشدنی در همه گروه به وجود می آورد تا سختی ها را تحمل کنند.

وی ادامه داد: «کامیون» فیلمی رئالیستی است که نگاه موشکافانه آقای پرتوی باعث شده تا در آن به جزئیات بسیار ریزی دقت شود که شاید پرداختن به این نوع جزئیات در آثار بسیاری از فیلمسازان دیده نشود و همین اتفاق می تواند یکی از نقاط قوت این اثر سینمایی محسوب شود.

مرادی در پاسخ به این سوأل که بخشی از فیلم «کامیون» به پدیده شوم داعش اشاره دارد و زندگی شخصیت های اصلی این فیلم تحت تأثیر این گروه قرار گرفته شما تا چه میزان فکر می کنید که سینما باید به چنین مسائلی بپردازد اظهار داشت: سینما قطعا باید به پدیده های شومی نظیر داعش بپردازد و جنایت های این افراد خونخوار را به تصویر بکشد و آن را به جهانیان مخابره کند تا شاید از این رهگذر عمق فاجعه احساس شود و همه کشورها با اتحاد جلوی این نوع گروهک ها و پدیده ها را بگیرند.

این سینماگر تأکید کرد: البته در فیلم «کامیون» تنها اشاره ای گذرا به پدیده شوم داعش شده است؛ تا جایی که بنده مطلع هستم سال ها پیش آقای پرتوی فیلمنامه ای در رابطه با طالبان نوشته بودند که امکان ساخت آن مهیا نشده بود و ایشان با توجه به شرایط روز فیلمنامه شان را تغییر دادند و به شکل فعلی آن را به رشته تحریر درآوردند که امیدوارم مورد توجه مخاطبان سینما قرار گیرد.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: داستان این اثر سینمایی در رابطه با یک راننده کامیون ایرانی است که خانواده ای از اهالی کردستان عراق را که مورد حمله داعشی ها قرار گرفته اند برای یافتن پدر خانواده به تهران می آورد و این اتفاق سرآغازی برای ماجراهای بعدی فیلم می شود.

گفتنی است؛   در این اثر سینمایی، سعید آقاخانی، نیکی کریمی، تروسکا جولا، رامین راستاد، یعقوب پرسا، نسرین مرادی و ... به ایفای نقش می‌پردازند.

تعدادی از عوامل اصلی فیلم سینمایی «کامیون» عبارتند از نویسنده و کارگردان: کامبوزیا پرتوی، مدیر فیلمبرداری: تورج اصلانی، فیلمبردار: مهدی اصلانی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: رامین راستاد، صدابردار: پرویز آبنار، طراح گریم: بابک اسکندری، طراح صحنه: بابک صبحی، مجری طرح: هومن احمدی توفیقی، عکاس: کسری پرتوی، مشاور رسانه‌ای: منصور جهانی، تهیه‌کننده: کامبوزیا پرتوی، محصول: موسسه سینمایی خط سوم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.