سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

اعلام جرم مسعود بهنود علیه مدیران صداوسیما و یک خبرگزاری +سند

مسعود بهنود

سینماپرس: مسعود بهنود در نخستین سال‌های انقلاب، علیه محمود جعفریان قائم مقام مدیر رادیو و تلویزیون پهلوی و پرویز نیکخواه سرپرست خبرگزاری پارس اعلام جرم کرده است.

به گزارش سینماپرس، نکته جالب در مورد تحولات سال‌های آغازین انقلاب است که اغلب کنش‌های انقلابی رادیکال توسط گروه‌ها و افراد تندرویی اتفاق افتاده که در امروز در صف تحول‌خواهی و اصلاح طلبی ایستاده‌اند. اما نکته جالب اینجاست که برخی تندروی‌ها تعمدی و توسط عوامل نفوذی اتفاق افتاده است. بریده یکی از صفحات روزنامه کیهان نشان می‌دهد که  مسعود بهنود در نخستین سال‌های انقلاب، علیه محمود جعفریان قائم مقام مدیر رادیو و تلویزیون پهلوی و پرویز نیکخواه سرپرست خبرگزاری پارس اعلام جرم کرده است. بهنود در این اعلام جرم از این دو نفر به عنوان عوامل به وجود آوردن محیط ارعاب و خفقان در رادیو تلویزیون و کسانی که باعث آزار نویسندگان و برنامه‌سازان مردمی این سازمان شده‌اند، نام برده است. حال آنکه سال‌ها بعد با مفتوح شدن برخی پرونده‌ها نحوه ارتباط بهنود با دربار و امیرعباس هویدا و پرویز ثابتی مسئول اول اداره کل سوم ساواک  آشکار شد.

وبسایت امپراطوری دروغ درباره شکایت بهنود از این دو نوشته است:

«مسعود بهنود در اعلام جرم علیه این دو نفر به عنوان عوامل به وجود آوردن محیط ارعاب و خفقان در رادیو تلویزیون و کسانی که باعث آزار و ایذاء نویسندگان و برنامه‌سازان مردمی این سازمان شده‌اند اسم برده است صبح امروز مسعود بهنود در این مورد به خبرنگار کیهان گفت: پرویز نیکخواه و محمود جعفریان در سالهای اخیر با همکاری یکدیگر مقدار زیاد روی نوار مصاحبه، فیلم و نوشته از اندیشمندان، متفکران، نویسندگان، شاعران و گزارشگران به نام را سانسور کرده‌اند و بدین وسیله مانع از آن شده‌اند که رادیو تلویزیون بتواند نظرات مردم و نارضایتی آنان را انعکاس دهد و امکان تبادل اندیشه را در اختیار اندیشمندان به نفع جامعه بگذارد.

مسعود بهنود اضافه کرد: میلیاردها ریالی که در طول پانزده سال گذشته از بودجه عمومی کشور یعنی بیت‌المال ملت صرف تجهیز و گسترش رادیو تلویزیون شده است می‌بایست در خدمت انعکاس صادقانه نظرات مردم و خواسته ایشان قرار می‌گرفت ولی عملا محمود جعفریان و پرویز نیکخواه مانع از آن شدند که رادیو تلویزیون به این وظیفه مهم خود عمل کند و در نتیجه این دو نفر به طور غیرمستقیم باعث هدر رفتن میلیاردها ریال بودجه کشور شده‌اند؛ مسعود بهنود همچنین به مقدار زیادی نوار، نوشته و فیلم که در انبارهای رادیو تلویزیون جمع شده‌اند و یا به دور ریخته شده‌اند اشاره کرد، او خاطر نشان کرده که در میان آنها مصاحبه و مکالمات مقامات مملکتی نیز وجود دارد.

محمود جعفریان در طول این سالها در سه کانال اصلی ارتباط با مردم (حزب رستاخیز به عنوان تنها حزب سیاسی کشور، رادیو تلویزیون ملی و خبرگزاری پارس) ریشه دوانیده بود و این امکان برای او به وجود آمده بود که علاوه بر این که هر چه دلش میخواهد بگوید و از تلویزیون پخش کند، حتی اخبار ساختگی و مجعول را از طریق خبرگزاری پارس به عنوان اخبار رسمی کشور پخش کند. به عنوان مثال او هر سنگی را که به پنجره‌ی می‌خورد به خاطر ایجاد وحشت و ایجاد زمینه خشونت یک شورش قلمداد کرد و از این بدتر مطالبی را با امضای مستعار می نوشت و مطبوعات را مجبور به چاپ آن می کرد.

محمود جعفریان و پرویز نیکخواه در طول این سالها همواره به عنوان تئوریسین و نظردهنده در خدمت سانسور و اختناق مطبوعات بوده‌اند؛ مسعود بهنود اضافه کرد که نیکخواه به عنوان مدیر دفتر مرکزی خبر در رادیو تلویزیون جز آن که اخبار را با تفسیرهای شخصی و غرض‌آلود خود توام می‌کرد و به کانال‌های مختلف رادیو تلویزیون به زور می‌خورانید به عنوان عامل محمود جعفریان نیز در به وجود آوردن محیط اختناق در داخل تلویزیون سهمی اساسی داشت و با برپا کردن دادگاه‌های گوناگون به بهانه‌های مختلف گروه زیادی از نویسندگان خبرنگاران و برنامه‌سازان را که به وظایف خود در قبال جامعه عمل می‌کردند محاکمه، تبعید، اخراج و یا جریمه می‌کرد. »

*مشرق

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.