شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹

کاندید شدن «آوا» در ۸ رشته از سوی آکادمی فیلم کانادا

فیلم سینمایی «آوا»

سینماپرس: فیلم «آوا» نخستین اثر بلند سینمایی صدف فروغی، با نامزدی در ۸ رشته، بیشترین تعداد کاندید شدن در بین نامزدهای آکادمی فیلم و سینمای کانادا را از آن خود کرد.

به گزارش سینماپرس، جوایز آکادمی فیلم و سینمای کانادا که هر سال به برترین‌های سینمای کانادا اهدا می‌شود فیلم سینمایی «آوا» را شایسته کسب هشت نامزدی دانست.

این جوایز  مهمترین جایزه سینمایی کانادا محسوب می‌شوند و از همان اهمیتی برخوردارند که اسکار برای سینمای آمریکا یا بفتا برای سینمای انگلیس برخوردار است.

در حالی که این نخستین بار است که یک فیلم ایرانی کاندیدای دریافت این جوایز می‌شود، «آوا» توانست هشت نامزدی را به نام خود کند.

«آوا» هم نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم از این جوایز شده و هم صدف فروغی در دو رشته بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی نامزد شده است. در همین حال ماهور جباری بازیگر نقش آوا در اولین تجربه بازیگری‌اش برای بهترین بازیگر نقش اول زن، بهار نوحیان برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن، کیارش انوری برای بهترین تدوین، سیامک کاری‌نژاد برای بهترین طراحی صحنه و سینا کرمانی‌زاده برای بهترین فیلمبرداری نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

فیلم «آوا» پیش از این در فستیوال تورنتو موفق به دریافت جایزه فیپرشی برای بهترین فیلم اول در بخش اکتشافات شده بود. همچنین هیات داوران بخش بهترین فیلم بلند در فستیوال تورنتو از آن تقدیر کرده بودند.

این فیلم در لیست ۱۰ فیلم برتر کانادایی ۲۰۱۷ به انتخاب فستیوال تورنتو نیز قرار گرفت.

در این فیلم ماهور جباری، بهار نوحیان، لیلی رشیدی، وحید آقاپور و شایسته سجادی ایفای نقش کرده‌اند.

«آوا» ماجرای دختر ۱۷ ساله‌ای را به تصویر می‌کشد. او تصمیمی می‌گیرد که زندگی خود، خانواده و دوستانش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.