چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

حضور نمایش‌های مسأله‌دار در جشنواره‌ای مردمی!

سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر

سینماپرس: طبق روال بیش‌تر جشنواره‌ها می‌بایست اسامی داوران جشنواره از یک ماه قبل‌تر از آغاز جشنواره به اطلاع رسانه‌ها و سایر مردم برسد. این در حالی است که به تازگی هیئت داوران جشنواره تئاتر فجر مشخص شده است.

به گزارش سینماپرس، وضعیت خرید برخی بلیت‌های جشنواره نیز از همان روز آغاز بلیت فروشی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ از جمله برخی نمایش‌های مشخص و پراستقبال که رسما بلیت فروشی‌شان آغاز نشده به پایان رسیده و هنوز مشخص نیست که چه کسانی موفق به خرید بلیت‌ این نمایش‌ها شده‌اند و در سایت ایران کنسرت نیز وضعیت فروش یا عدم فروش این نمایش‌ها مشخص نشده است.

* حضور نمایش‌های مسأله‌دار در جشنواره تئاتر فجر

از مدتی پیش برخی از کارگردانان نمایش‌های ثبت شده در جشنواره از جمله جابر رمضانی کارگردان نمایش «نمی‌تونیم راجع بهش حرف بزنیم» و مصطفی کوشکی با نمایش «رومئو و ژولیت»  به دلایل مختلف انصراف دادند. یکی از این کارگردان‌ها حسین کیانی بود که با نمایش «روز عقیم» و اعتراض به دخالت نهادهای نامرتبط با حوزه هنر و بازبینی‌ها، نامه‌ای سرگشاده برای فرهاد مهندس‌پور دبیر جشنواره فجر نوشت و او را به عبارتی تهدید به انصراف کرد.

پس از این اتفاق نیز مهندس پور در نامه‌ای از او دلجویی و عنوان کرد که مسئله فرهنگ با حذف و نادیده‌انگاری میانه‌ای ندارد؛ در حالی که کسانی که این نمایش را تماشا کرده‌اند، شاهد هستند که این نمایش به لحاظ محتوایی دچار مشکلات زیادی است و مغایر با ارزش‌های فرهنگی است! حال چگونه شده اثری که درباره زنان روسپی عهد پهلوی و نشئگی و مستی این زنان در آن به وضوح نمایش داده می‌شود، در جشنواره‌ای مردمی قابل ارائه شده و برای حضور این نمایش، رییس جشنواره از کارگردان آن دلجویی کرده و شروط‌ کیانی را برای اصلاح نکردن نمایشش قبول می‌کند!

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.