شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸

جشنواره موسیقی فجر بویی از انقلاب نبرده است / باید ۸۰ درصد از برنامه ها برای انقلاب اسلامی باشد، اما ۱۰ درصد هم برای انقلاب نیست

محمد گلریز

سینماپرس: محمد گلریز، خواننده ارزشی و انقلابی، از عملکرد مسئولان برگزاری جشنواره موسیقی فجر در خصوص موسیقی انقلابی انتقاد کرد.

به گزارش سینماپرس؛ در تمامی دوره های جشنواره موسیقی فجر، بخشی از برنامه‌ها به اجرای قطعه‌های انقلابی اختصاص می یابد.

در دوره اخیر جشنواره موسیقی فجر، بیش از پیش به موسیقی انقلاب پرداخته شده است و به نظر می رسید که کم کم شاهد تقویت این سبک از اجرای موسیقی در کشور باشیم، اما در پایان سی و دومین جشنواره موسیقی فجر نه تقدیری از مجریان قطعات شد و نه این خوانندگان به شکل جدی  به مخاطبان معرفی شدند و حتی در بخش مسابقه خبری از آنها نبود.

محمد گلریز خواننده انقلابی که در سبک سنتی و پاپ از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون همیشه در قطعاتش رنگ و بوی انقلاب بوده است؛ از عملکرد مسئولان برگزار کننده جشنواره موسیقی فجر در خصوص توجه به موسیقی انقلابی انتقاد کرد.

گلریز در این باره گفت: فقط عنوان جشنواره، موسیقی فجر است، اما هیچ بویی از انقلاب اسلامی و فجر انقلاب در آن احساس نمی شود. اگر نمی خواهند موسیقی انقلابی را ترویج کنند، پس برای چه این اسم را انتخاب کردند. انقلاب اسلامی در این هزینه ها و مبالغ سنگینی که صرف برگزاری کنسرت های مختلف پاپ و سنتی و تلفیقی و غیره می شود، هیچ سهمی ندارد.

وی ادامه داد: من نه به عنوان هنرمند، بلکه به عنوان یک شهروند انقلابی از نمایندگان مجلس می خواهم که این موضوع را از وزیر ارشاد مطالبه کنند. باید از مسئولان برگزاری بخواهند که بخش ویژه ای را به انقلاب اسلامی اختصاص دهند.

این خواننده نسل انقلاب اسلامی در خصوص این که بخش هایی از جشنواره به اجرای کنسرت های انقلابی پرداخته است، اظهار کرد: آن بخشی هم که به انقلاب اختصاص دادند، تمامش مضامین کلی از میهن پرستی و علاقه به وطن را منتقل می کند. هیچ کدام به صورت جزئی به انقلاب اسلامی، وقایع آن روزها و معرفی عناصر بزرگ انقلاب مانند شهید بهشتی، شهید باهنر و غیره نمی پردازد. مگر می شود از انقلاب اسلامی سخن گفت و از باهنر و بهشتی سخن به میان نیاید. هنر توانایی این را دارد که زندگی این بزرگان را با همان زبان زیباشناسانه اش به مخاطب هنر اول منتقل کند.

گلریز در خصوص دعوتش به جشنواره گفت: در هیچ دوره ای از جشنواره موسیقی فجر من را به این فستیوال دعوت نکرده اند. البته برای دعوت نشدن گلایه ای ندارم، اما هیچ یک از خوانندگان انقلاب که سال ها در این حوزه فعالیت کرده اند، دعوت نشده اند. این ها نشان می دهد که جشنواره فقط اسم  «فجر» را یدک می کشد. باید ۸۰ درصد از برنامه ها برای انقلاب اسلامی باشد، اما ۱۰ درصد هم برای انقلاب نیست.

وی در پایان اضافه کرد: باید قطعاتی تولید شوند و در بخش های مهم جشنواره قرار بگیرند که یادآور خاطرات انقلاب اسلامی و تداعی کننده اتفاقات آن باشد. باید نسل های امروز به بهانه شنیدن موسیقی با حال و هوای آن روزهای انقلاب آشنا شوند و با آن انس بگیرند.

*باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.