شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰

داوری آثار جشنواره فجر از منظر پیشگیری

پوستر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: داورانی از معاونت اجتماعی قوه قضاییه فیلم های سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر را از زوایه پیشگیری از جرم و مباحث قضایی مورد داوری قرار می دهند.

به گزارش سینماپرس، مهدی افتخاری، دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکار سنجی قوه قضاییه در نشست خبری سومین جشنواره ایده ها و فرصت ها، با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: امسال آثار این جشنواره را توسط هیات داوران خودمان، از منظر پیشگیری داوری می کنیم.

این مقام مسئول در معاونت اجتماعی قوه قضاییه افزود: هیات داوران معاونت اجتماعی قوه قضاییه، آثار را در سه بخش فیلنامه نویسی، کارگردانی و تهیه کنندگی داوری می کنند.

وی یادآور شد: سال گذشته فیلم بدون تاریخ بدون امضا را که جایزه هم گرفت، قبل از اکران در جشنواره به معاونت اجتماعی قوه قضاییه آوردند و نظرهای انتقادی و اصلاحی درباره این فیلم ارایه شد که سازندگانش هم اصلاحات را پذیرفتند و انجام دادند.

افتخاری در ابتدای این نشست گفت: در سال ٨٩ معاونت پیشگیری راه اندازی شد اما متاسفانه بخش اجتماعی آن مغفول ماند و بیشتر به موضوعات قضایی پرداخته شد.

این مقام مسئول در معاونت اجتماعی قوه قضاییه اضافه کرد: این معاونت در سال های اخیر به موضوعات اجتماعی پرداخته و یکی از موضوعاتی که ما در سال های اخیر از آن استفاده کردیم استفاده از ظرفیت های حوزه هنر بود.

وی گفت: در همین راستا با ساخت یک نماهنگ در زمینه طلاق، کار خود را آغاز کردیم و در این راستا از ظرفیت جشنواره فیلم فجر هم استفاده شد.

افتخاری اضافه کرد: در سال گذشته در جشنواره فیلم فجر به عنوان کارگروه فنی فیلم ها را مورد برررسی قرار می دادیم اما امسال ورودمان جدی تر شده و حتی در انتخاب فیلم هایی که قرار است به جشنواره راه یابند، نقش داشتیم.

دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی معاونت اجتماعی قوه قضاییه یادآور شد: به عنوان مثال با معاونت سینمایی ارشاد در مورد یک فیلم که نکات پیشگیرانه زیادی داشت صحبت کردیم که این فیلم در جشنواره باشد.

وی ادامه داد: پرونده های زیادی در سطح کشور بدون بهره برداری اجتماعی رسیدگی و به بایگانی ارجاع می شد که در این خصوص به روسای کل دادگستری ها نامه نوشتیم تا حداقل یک پرونده را به عنوان شاخص به ما معرفی کنند که نهایتا از هر استان دو پرونده که قابل تبدیل به فیلمنامه باشد به دست ما رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.