سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

شهرام کرمی:

آخرین دوره ای است که دبیر جشنواره هستم

دبیر ششمین جشنواره «تئاتر شهر»

سینماپرس: دبیر ششمین جشنواره «تئاتر شهر» در نشست خبری این دوره از جشنواره اعلام کرد آخرین دوره ای است که به عنوان دبیر این جشنواره حضور دارد.

به گزارش سینماپرس، نشست رسانه ای ششمین جشنواره «تئاتر شهر» با حضور شهرام کرمی دبیر این دوره از جشنواره، عصر دوشنبه ۲۷ آذر در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار شد. یکی از نکات قابل توجه این نشست حضور نداشتن امیر عبدالحسینی بود که دلیل این امر از سوی دبیر جشنواره «تئاتر شهر» بروز اتفاقی ناخواسته برای وی عنوان شد.

کرمی در ابتدای نشست به ارائه گزارشی از بخش های مختلف جشنواره ششم «تئاتر شهر» پرداخت و گفت: این جشنواره طی ۹ روز و در ۸ بخش برگزار می شود. زنگ افتتاح جشنواره با حضور رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران عصر روز سه شنبه ۲۸ آذر نواخته می شود. در این روز افتتاحیه جشنواره از ساعت ۱۸ در پردیس تئاتر تهران برگزار می شود و از روز ۲۹ آذر اجراهای جشنواره به صورت متمرکز در پردیس تئاتر تهران به صحنه می روند. در مجموع ۶۲ گروه نمایشی در جشنواره ششم حضور دارند.

وی ادامه داد: اجراهای محیطی جشنواره در نگارخانه مریم و لاله و زندان قصر انجام می شوند و تئاترهای خیابانی جشنواره نیز در فضای باز فرهنگسرای خاوران اجرا می شوند.

دبیر ششمین جشنواره «تئاتر شهر» با اشاره به بخش های مختلف جشنواره، اعلام کرد که کتاب «مونو شورایی و گفتگو با مردم» شامل مجموعه مقالاتی در خصوص تئاتر شورایی است و توسط آرین رضایی گردآوری شده، منتشر می شود.

کرمی یادآور شد: ایده آلم این بود که در جشنواره ششم، بخش تئاتر حرفه ای را در کنار بخش جوانان تئاتری داشته باشیم که متأسفانه عملی نشد و امیدوارم در دوره هفتم جشنواره «تئاتر شهر» این اتفاق رخ دهد.

وی تصریح کرد: این آخرین دوره ای است که به عنوان دبیر جشنواره «تئاتر شهر» حضور دارم. امیدوارم سال آینده جشنواره با نیرو و انرژی تازه و همچنین نگاهی جدید برگزار شود. این جشنواره جایگاه خود را پیدا کرده و نیاز است که نگاهی تحول گرا و انرژی جدیدی برای جشنواره ایجاد شود.

دبیر ششمین جشنواره تئاتر شهر با بیان اینکه کلیه آثار حاضر در این جشنواره در اولیت اجرای عمومی مراکز سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران قرار دارند و از آن ها برای اجرای عمومی حمایت می شود، درباره بودجه این دوره از جشنواره توضیح داد: بودجه جشنواره ۵۵۰ میلیون تومان است که ۳۵۰ میلیون تومان آن اختصاص به کمک هزینه گروه های نمایشی دارد، ۱۰۰ میلیون تومان نیز برای جوایز در نظر گرفته شده و ۱۰۰ میلیون تومان هم هزینه کارهای اجرایی جشنواره است.

کرمی به عنوان مدیر مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، درباره دلایل برگزار نشدن سوگواره «خمسه» گفت: متأسفانه به جهت تغییر و تحولات در شهرداری تهران و همچنین کمبود اعتبار نتوانستیم دور جدید سوگواره «خمسه» را برگزار کنیم که قول می دهم در سال آینده این سوگواره هر چه بهتر برگزار شود. ضمن اینکه هفته آینده فراخوان نمایشنامه نویسی با موضوعات دینی و قصص قرآنی را منتشر می کنیم تا برای دوره جدید سوگواره، این آثار تولید شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت تبلیغات محیطی پردیس تئاتر تهران، اظهار کرد: یکی از خلاءهای پردیس تئاتر تهران بحث تبلیغات است. در این خصوص نشستی با رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران داشتیم که قول داده شد ظرف یک ماه آینده تابلوهای راهنمای این پردیس در مسیرهای مختلف نصب شوند. همچنین تبلیغات تئاترهای این پردیس هم در فضاهای مختلف انجام شود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی شهرداری تهران درباره وضعیت و سرانجام مجموعه نمایش های آیینی و سنتی صبا هم یادآور شد: به دلیل اینکه سازنده این مجموعه با شهرداری تهران به مشکل برخورده اند، پروژه متوقف شده است ولی کارهای حقوقی این ماجرا در دست انجام است و امیدواریم با حل این مشکل، مجموعه صبا نیز به زودی راه اندازی شود.

در پایان این نشست پوستر ششمین جشنواره «تئاتر شهر» که توسط مازیار تهرانی طراحی شده است، رونمایی شد.

*خبرگزاری مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.