سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰

گلایه ابراهیم اصغری از عدم حمایت متولیان فرهنگی

ابراهیم اصغری در یادواره شهدای فیلمساز و سینماگر بسیجی

سینماپرس: تهیه‌کننده فیلم «اشنوگل» گفت: سینماداران بر اساس تجارب گذشته که فیلم‌های طنز و اجتماعی را پر فروش‌تر می‌دانند، سالن‌های کمتری به فیلم‌های ارزشی می‌دهند و مخاطبان این فیلم‌ها هم کمتر به سینما می‌روند.

به گزارش سینماپرس، ابراهیم اصغری در شیراز با اشاره به دیدار هنرمندان با رهبر معظم انقلاب در سال ۸۶ که ایشان می‌فرمایند اگر درباره شهید برونسی هم فیلمی ساخته شود خوب است، اظهار داشت: فیلم «به کبودی یاس» درباره شهید برونسی ساخته شد و فیلم «شور شیرین» نیز روایتگر شهید کاوه بود و من اصرار داشتم که همین مسیر فیلم‌سازی ادامه پیدا کند.

وی درباره عنوان و انتخاب موضوع فیلم «اشنوگل» گفت: اشنوگل لوله تنفسی غواص‌ها بود که بدون آن مجرای تنفسی آن‌ها قطع می‌شد، عنوان فیلم در فیلم‌نامه چیز دیگری بود اما اشنوگل را برزو ارجمند پیشنهاد داد که روی فیلم هم‌ نشست و برای مخاطب کنجکاوی ایجاد کرده است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اشنوگل» افزود: به خاطر تأثیری که شهدای شاخص به‌ویژه غواص بر روی نسل جوان داشتند به سراغ شهدای غواص رفتیم که دست‌بسته شهید شده بودند و در تهران هم شاهد تشییع باعظمت آن‌ها بودیم.

اصغری خاطرنشان کرد: نیروهای غواص در جنگ جزء آسیب‌پذیرترین و مظلوم‌ترین‌ها هستند، ما هم تصمیم گرفتیم این فیلم را به شهدای غواص دست‌بسته تقدیم کنیم؛ شهدا دست‌بسته رفتند تا ما حالا دست‌هایمان باز باشد و باافتخار مقابل دشمن بایستیم.

این تهیه ‌کننده سینما که پیش‌ازاین در مصاحبه‌ای گفته بود فیلم «اشنوگل» برایم آبرومند ‌است، تاکید کرد: شهدا به‌شدت برای ما قابل‌ احترام بوده و شهدای غواص نیز قابل‌ستایش هستند، ما سعی کردیم کاری را آماده کنیم که درخور شان این شهدا باشد.

وی با بیان اینکه دو سال طول کشید تا چند نسخه‌ فیلم‌نامه نوشته شد و اوایل سال گذشته نیز آماده تولید شد، تصریح کرد: متأسفانه باگذشت زمان مدیران فرهنگی کمتر از این نوع فیلم‌ها حمایت می‌کنند.

اصغری یادآور شد: یکی از دلایل پیروزی ما در جنگ ۸ ساله این بود که فرماندهان جلو می‌رفتند و به نیروها می‌گفتند بیاید؛ خط‌شکنی را خود فرمانده‌ها انجام می‌دادند اما حالا در عرصه‌های فرهنگی دچار مشکل شدیم چون فرماندهان فرهنگی ما که همان مسوؤلان هستند از ما عقب‌ترند و یا اصلاً درصحنه نیستند.

تهیه‌کننده فیلم سینمای «اشنوگل» ابراز داشت: اگر تلاش‌های خودجوش مردمی نباشد، بی‌توجهی به ارزش‌ها جامعه را دچار مشکل می‌کند؛ یکی از دلایلی هم که آقا «آتش به اختیار» را مطرح کردند، همین مسئله بوده است.

وی تصریح کرد: باوجود تمام بی‌مهری‌های متولیان فرهنگی در کشور، فیلم «اشنوگل» با محدودیت‌های موجود در سیستم دولتی و فرهنگی سرانجام به تولید و پخش رسید.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اشنوگل» در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص چرایی استقبال کم از فیلم‌های ارزشی و دفاع مقدسی و اختصاص سینماهای محدود برای اکران «اشنوگل»، گفت: سینماداران بر اساس تجارب سال‌های گذشته که فیلم‌های طنز و اجتماعی را بفروش‌تر می‌دانند، سالن‌های کمتری به فیلم‌های ارزشی و فرهنگی می‌دهند، از طرفی مخاطبان فیلم‌های ارزشی هم کمتر به سینما می‌روند.

وی تأکید کرد: مخاطب فیلم‌های ارزشی اگر به سینما مراجعه نکنند، کم‌کم این فیلم‌ها از سبد تولید سینمایی کشور خارج می‌شوند چون مدیران سینمایی و سینماداران با این توجیه که مخاطب ندارد و نمی‌فروشد، فیلم‌ها را از گردونه اکران خارج می‌کنند که این ظلم مضاعفی به تولید فیلم خوب و ارزش‌های انقلاب خواهد بود.

اصغری بابیان اینکه این فیلم چون با دل تک‌تک هنرمندان ساخته‌ شده، به دل مخاطب هم می‌نشیند، با اشاره به استقبال خوب مردم مشهد از فیلم سینمایی «اشنوگل» از مردم فارس و شیراز خواست که به سینماها بروند و این فیلم را تماشا کنند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اشنوگل» بیان کرد: خوشبختانه استان‌ها متقاضی اکران «اشنوگل» هستند و اگر در همه استان‌ها مردم استقبال کنند، اتفاق خوبی در ترسیم سینمای ارزشی کشور خواهد بود، اگر هم کسی فیلم را دید و ناراضی بود من قول می‌دهم که هزینه را پس بدهم.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.