دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷

ظهور و افول «هاروی واینستین» به روایت بی بی سی

هاروی واینستین

سینماپرس: بنگاه خبرپراکنی بی بی سی قصد دارد یک مستند ۹۰ دقیقه ای راجع به «هاروی واینستین» تهیه کننده مطرح هالیوودی که در ماه های اخیر متهم به آزار و اذیت جنسی شده، تهیه کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، بی‌بی‌سی دستور ساخت یک فیلم مستند سینمایی درباره ظهور و سقوط هاروی واینستین را داده که شامل مصاحبه‌هایی با «بسیاری از بازیگران زنی که شجاعانه داستان‌هایشان را تعریف کرده‌اند» و همچنین تهیه‌کنندگان، کارگردان‌ها، بازیگران مرد، مدیر برنامه‌ها، ‌ وکلا، روزنامه‌نگاران و دیگران می‌شود.

این فیلم ۹۰ دقیقه‌ای توسط اورسولا مک‌فارلین سازنده فیلم‌ «شارلی ابدو: سه روزی که پاریس را لرزاند» کارگردانی می‌شود، در حال حاضر با عنوان «واینستین» در دست ساخت است و از شبکه بی‌بی‌سی‌۲ روی آنتن خواهد رفت.

کمپانی تهیه لایت‌باکس که توسط سایمون چین تهیه‌کننده برنده جایزه اسکار فیلم‌هایی مثل «مردی روی سیم» و «شوگرمن» و جاناتان چین برنده جایزه امی تاسیس شده، گفته می‌خواهد این فیلم مستند «داستان اصلی مسیر حرفه‌ای کاری واینستین، سقوط او و فرهنگ سوءاستفاده هالیوود» را تعریف کند.

لایت‌باکس همچنین گفته قصد دارد «بینش‌هایی جدید و آشکارسازی‌هایی از داستان ظهور و سقوط واینستین» و همچنین «داستان اصلی یکی از عمیق‌ترین رسوایی‌های رخ داده در تاریخ هالیوود که هنوز هم در جریان است» را برای بینندگان به نمایش بگذارد.

بعد از ورود به داستان از طریق مسیر حرفه‌ای کاری واینستین و رسوایی سوءاستفاده و حملات جنسی، این فیلم همچنین به تاریخ هالیوود و «ترکیب پیچیده پول، قدرت و سوء رفتار که با ظهور سیستم استودیویی در دهه ۱۹۳۰ شکل گرفت» خواهد پرداخت تا بتواند «فرهنگی از ترس و سوء برخورد که هالیوود را در بر گرفته است» آشکار کند.

پاتریک هالند که از طرف بی‌بی‌سی۲ مسئولیت کنترل این پروژه را بر عهده دارد، می‌گوید: شکستن سکوت سر مساله هاروی واینستین لحظه‌ای تاریخ‌ساز برای صنایع خلاق و جامعه در کل بود. اورسولا فیلمسازی خارق‌العاده است و جایگاهی عالی دارد تا بتواند بهترین فیلم مستند را در این باره بسازد و داستان را تکه‌تکه به نمایش بگذارد که چطور واینستین از قدرت و جایگاه خود سوءاستفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.