شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

نام فیلم "زنگاری" "بنفشه آفریقایی" شد

فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی

سینماپرس: دومین ساخته بلند سینمایی مونا زندی‌حقیقی که فیلمبرداری آن از آبان ماه در آمل آغاز شده است، از «زنگاری» به «بنفشه آفریقایی» تغییر نام داد.

به گزارش سینماپرس، مونا زندی در گفت‌وگویی گفته است: «از چند جهت تصمیم به انتخاب این اسم برای فیلم گرفتم؛ هم از این حیث که خود گل بنفشه آفریقایی در فیلم حضور دارد و به شکلی وارد خانه و زندگی شخصیت‌های فیلم می‌شود و از سویی دیگر، این گل در پرورش، نوع نگهداری و میزان مراقبتی که نیاز دارد، گیاهی منحصربه‌فرد است؛ از خاک برای دریافت آب تغذیه نمی‌کند، در شرایط خاصی گل می‌دهد و به هر تغییر شرایطی واکنش نشان می‌دهد. از این روست که برخلاف بسیاری از گل‌ها به‌جای توجه، به مراقبت زیاد و ویژه نیازمند است. فکر می‌کنم مختصات و حال و هوای این گیاه با موضوع فیلمی که در حال ساختش هستیم، مرتبط است و به روایت داستان فیلم کمک می‌کند؛ آنچه در قصه فیلم جاری است درباره خصوصیات و مفاهیمی است که همواره نیاز به مراقبت دارند و باید حواس‌مان به آنها باشد تا حفظ شوند و تسری یابند. در نتیجه فکر می‌کنم علاوه بر زیبایی نام بنفشه آفریقایی و حضور فیزیکی‌اش در فیلم، مفهومی که در ورای آن ایستاده، برای آن چه فیلم می‌خواهد به تصویر بکشد، مناسب است».

بنابراین گزارش؛ فیلمبرداری «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع‌نوری که فرم حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را در زمان مقرر پر کرده است، اواسط هفته جاری به پایان خواهد رسید. تدوین این فیلم توسط بهرام دهقانی همزمان با فیلمبرداری انجام شده است و فیلم پس از پایان فیلمبرداری وارد مرحله صداگذاری خواهد شد.

فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعیدآقاخانی بازیگران اصلی این فیلم هستند. مهدی حسینی‌نیا، رویا جاویدنیا، ندا جبرائیلی و مریم شیرازی ایفای دیگر نقش‌ها را برعهده دارند.

در خلاصه داستان «بنفشه آفریقایی» آمده است: « شوکو به همراه همسر دومش رضا تصمیم می‌گیرند تا فریدون همسر سابقش که توسط فرزندانشان به خانه سالمندان  سپرده شده است را به خانه خود بیاورند. این تصمیم  اتفاقات جدیدی را در زندگی هر سه نفر رقم می‌زند».

عوامل فیلم «بنفشه آفریقایی» عبارتند از: کارگردان: مونا زندی حقیقی، نویسنده: حمیدرضا بابابیگی (براساس طرحی از مونا زندی حقیقی)، مدیر فیلمبرداری: فرهاد صبا، تدوین: بهرام دهقانی، طراح صحنه و لباس: علی عابدینی، موسیقی: پیمان یزدانیان، فیلمبردار: رضا تیموری، صدابردار: مهدی صالح کرمانی، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، مجری طرح: سینا سعیدیان، مدیر تولید: امیر اسکندری، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: پریسا گرگین، دستیار اول فیلمبردار و نورپرداز: همایون قربانی، عکاس: حبیب مجیدی، مدیر تدارکات: علی‌حسین قاسمی، دستیاران کارگردان: سمیه میرشمسی، رحمانه ربانی، علی بردیده، منشی صحنه: سیما مبارک‌شاهی، مجریان گریم: میترا آقامیری، حسام دیندار، دستیار نور: حسن رحیمی، گروه فیلمبرداری: سهیل سیم صباحی، مهدی معظمی، فریدون طالبی، محسن خانی، رضا گودرزی، دستیار تدوین: محمد نجاریان، دستیاران صدا: میثم کیامرثی، محمدحسین بخشعلی، دستیاران صحنه: علیرضا صیفی، گیتی سهامی، مهدی صیفی، فرامرز نوایی، دستیاران لباس: الهه عبادی، نفیسه میرشمسی، فیلمبردار پشت‌صحنه: روشن افطسی، تدارکات: امیرحسین معتمدی، مجید فلاح، حامد خاکسار، موسی افرا، حمل ونقل: رقیه بهترک، قربان کاوه، زهرا اکبزاده، محمد شوندی، روابط‌ عمومی: سعیده الله‌دادی و تهیه‌کننده: علیرضا شجاع‌نوری.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.