شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

«ونسان کسل»، همکار جدید کره ای ها

ونسان کسل

سینماپرس: توجه روز افزون کره جنوبی به تولید آثار سینمایی و تلویزیونی سبب شده تا این کشور در سالهای اخیر به همکاری با سینماگران دیگر کشورها روی بیاورد.

به گزارش سینماپرس، در تازه ترین مورد، هنرپیشه و کارگردان فرانسوی، ونسان کسل(Vincent Cassel) که بیشتر در هالیوود اشتغال دارد، توافق کرده تا در یک فیلم سینمایی محصول کره جنوبی نقش آفرینی داشته باشد. این فیلم که دو ستاره کره ای با نام های «یو. آ.این» و کیم های سو رل های اصلی تر آن را بازی می کنند. «Sovereign Default» نام دارد و فیلمبرداری آن تازه آغاز شده و البته عجله ای هم در این راه وجود ندارد زیرا قرار نیست این فیلم زودتر از آبان ۱۳۹۷ اکران عمومی شود. کارگردانی هم به یک کره ای به نام «چوی کیون هی» سپرده شده و با هدایت وی و براساس داستان فیلم تماشاگران به سال ۱۹۹۷ منتقل می شوند تا قصه ای را در ارتباط با بحران و سقوط اقتصادی معروف و بدخیم و واقعی آن ایام کره و به واقع کل شرق آسیا را به چشم ببینند. میزان و شدت آن بحران به حدی رسید که بنیاد بین المللی وام به کمک دولت کره آمد و آن را از ورطه سقوط بیرون کشید.

در این فیلم و در دنیا و فضایی که شرح آن آمد، «یو آ. این» رل یک سرمایه گذار بزرگ و بد طینت کره ای را بازی می کند که برای سودجویی هر چه بیشتر حتی حاضر است بر علیه کشورش و روی سقوط هر چه بیشتر آن سرمایه گذاری و شرط بندی کند و کیم های سو هم در قالب یک تحلیل گر مسائل اقتصادی ظاهر می شود. ونسان کاسل هم که به نوبه خود در فیلم هایی غیرفرانسوی و هالیوودی مانند «دار و دسته ۱۲ نفره اوشن» و «قوی سیاه» بازی کرده، نقش رییس بنیاد بین المللی وام را بازی می کند.

در سال های اخیر صنعت سینما و فیلمسازان کره ای از هنرپیشه های معروف غربی در آثار و محصولات خود استفاده وسیعی کرده اند و از آن جمله اند لیام نیسون ایرلندی و اکشن باز که سال پیش در یک فیلم کره ای به نام «عملیات کرومایت» رویت شد. هم آن فیلم و هم «یک راننده تاکسی» که یک آلمانی به اسم توماس کرچمان در آن نقش آفرینی کرد. در اکران عمومی در کره و در گیشه های این کشور بسیار موفق بودند و همان پیشینه مثبت در جذب ونسان کاسل به پروژه تازه کره ای- خارجی هم که وصف اش را آوردیم، سهم محسوسی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.