یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

شاهین فتحی:

عوامل سینما از طریق راه‌های غیر عرفی وارد سینما می‌شوند!

 گریمور سینما

سینماپرس: سینمای این روزهای ما سینمای مریضی است، زیرا اکثر عوامل با راه‌های خلاف عرف وارد آن می‌شوند. این رابطه‌ها باعث شده بازیگران تکراری شوند و مردم هر چیز که می‌بینند تعویض لباس بازیگران باشند.

به گزارش سینماپرس، شاهین فتحی گریمور سینما، تئاتر وتلویزیون درخصوص مشکلاتی که بازیگران مطرح بعد از گریم به وجود می‌آورند گفت: متاسفانه این روزها گریم شاهد بداخلاقی‌های خاصی از سوی بازیگران است و این اتفاق به این واسطه می‌افتد که حرفه گریم هیچگونه مقررات ثابت اخلاقی و تنظیم شده‌ای ندارد.

وی در همین راستا افزود: مشکل از آنجا شروع می‌شود که وقتی بازیگری اولین بار با گریم جلوی دوربین می‌رود و به اصطلاح راکوردی می‌شود، چون می‌داند که در آن مجموعه قطعاً  بازی می‌کند هر کاری را در قبال گریم خود انجام داده و به هیچ وجه به صحبت‌های گریمور و یا کارگردان توجهی نمی‌کند.

این گریمور جوان با اشاره به بازیگرسالاری درسینمای ایران تاکید کرد: گاهی عدم تعهد به گریم توسط بازیگر تا آنجا پیش می‌رود که کل پروژه متوقف می‌شود، زیرا اگر بازیگر قهر کند حتی کارگردان هم کاری از دستش بر نمی‌آید. خیلی بازیگران بعد از اولین فیلمبرداری به خاطر اعمال سلیقه شخصی خود در گریم قهر می‌کنند. در این بین هیچ یک از عوامل و گریمور ها نمی‌توانند با بازیگران بحث کنند، زیرا حرف اول این روزهای سینما را بازیگر می‌زند.

وی افزود: این اتفاق یعنی دخالت بازیگران، بیشتر در بین بازیگران باتجربه می‌افتد و کار به جایی رسیده که کل عوامل کار به خاطر نظرات شخصی یک بازیگر عوض شده اند اما خود آن بازیگر در نقشش مانده است. من این مشکلات را بارها تجربه کرده‌ام.

طراح گریم نمایش "خواب خوب خواب" با تاکید بر زشت بودن دخالت بازیگران در امر گریم اضافه کرد: دخالت بازیگران در گریم بیشتر و اکثراً توسط خانم‌ها صورت می‌گیرد و به عنوان مثال در مورد آرایش ابروی خود ایراداتی می‌گیرند که بیشتر به آرایش و زیبایی بر می‌گردد و ربطی به گریم در سینما ندارند.

وی وجود رابطه را شرط اول ورود به سینما دانست و تصریح کرد: برای ورود به سینما باید آشنا داشته باشید، زیرا هیچ کارگردانی شخصاً به دنبال عوامل خود نمی‌گردد این آشنابازی‌ها سرنوشت هر کاری را مشخص می‌کند. رابطه تمام سینما را در بر گرفته است. من بارها شاهد این بوده ام که شخصی با رابطه وارد سینما شده و فقط به دنبال معروفیت بوده است.

طراح گریم نمایش "مرگ" ادامه داد: بارها دیده‌ام که شخصی برای کار اول به پروژه‌های بسیار بزرگ دعوت می‌شود در حالی که بسیاری جوانان در تئاتر شبانه روز خود را گذاشته اند و به هیچ جا نمی‌رسند. در سینما آشنا نداشته باشید به هیچ جا نمی‌رسید.

وی با اشاره به انتخاب بعضی از بازیگران براساس زیبایی اذعان کرد: برخی کارگردانان برای انتخاب بازیگر تنها ملاکشان زیبایی شخص است و به هیچ وجه به کیفیت آن بازیگر اهمیت نمی‌دهند. این انتخاب در مورد بازیگران زن به شدت دیده می‌شود و بسیار ناراحت کننده است.

گریمور نمایش "بی پدر" به انتخاب بازیگران در مهمانی‌ها اشاره کرد و افزود: من به بسیاری از دوستانم می‌گویم که در سینمای امروز نیاز نیست که کلاس بروید و آموزش ببینید. کافی است در کافه‌هایی که هنرمندان می‌روند بروید و یا در مهمانی‌های شبانه آن‌ها شرکت کنید تا به آنچه می‌خواهید برسید.

فتحی فضای سینما را مسموم خواند و خاطرنشان کرد: سینمای این روزهای ما سینمای مریضی است، زیرا اکثر عوامل با راه‌های خلاف عرف وارد آن می‌شوند. این رابطه‌ها باعث شده بازیگران تکراری شوند و مردم هر چیز که می‌بینند تعویض لباس بازیگران باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.