شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵

سینما و کار فرهنگی بصیرت‌افزا/۸

سربخش: متأسفانه در سینما با انبوهی آثار مواجهیم که مصداق بی بصیرتی مدیران فرهنگی است/ ترویج اسلام آمریکایی در آثار فرهنگی دل را به درد می آورد

علیرضا سربخش

سینماپرس: علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی در پی تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم انجام کارهای فرهنگی بصیرت افزا گفت: متأسفانه در سینمای کشور ما با انبوهی آثار مواجهیم که مصداق بی بصیرتی مدیران فرهنگی و سینماگران هستند و از طرف مقابل تولید آثار فرهنگی بصیرت افزا به کمترین میزان خود رسیده است و همین امر باعث شده تا مقام معظم رهبری مثل همیشه دغدغه مندانه و دلسوزانه توصیه به تولید کارهای فرهنگی بصیرت افزا کنند.

مدیر مسئول نشریه سینما رسانه در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسئولان فرهنگی کشور موظف هستند پیروی فرمایشات مقام معظم رهبری با سیاست گذاری های جدید شاخص و معیاری برای هنرمندان در نظر بگیرند و آن ها را وادار کنند که در تولید آثارشان بصیرت افزایی را در نظر بگیرند.

وی سپس با تأکید بر اینکه ترویج اسلام آمریکایی در آثار فرهنگی دل دلسوزان نظام و انقلاب اسلامی را به درد آورده است تصریح کرد: حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر ترویج اسلام ناب محمدی (ص) تأکید داشته اند اما متأسفانه آنچه ما امروزه شاهد آن در آثار فرهنگی مان هستیم ترویج اسلام آمریکایی است. از خصوصیات روشن و مشخص اسلام آمریکایی عدم استکبارستیزی و ترویج روحیه اشرافی گری در جامعه است که متأسفانه امروزه تولیدات سینمای کشور به این سمت و سو رفته اند و مدیران سینمایی با بی بصیرتی صرف تنها نظاره گر این وضعیت مغشوش هستند.

سربخش خاطرنشان کرد: ما باید برای تولید آثار سینمایی پارامترها و معیارها و ملاک هایی را در نظر بگیریم که بیدارکننده افکار عمومی بر ضد آمریکا و اسرائیل و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی باشند. این وظیفه دستگاه های فرهنگی و هنری و هنرمندان و سینماگران است که در جامعه مبادرت به بصیرت افزایی کنند و مردم را از خطراتی که دشمنان می توانند برای این مرز و بوم داشته باشند آگاه سازند.

این کارشناس ارشد حقوق بین الملل تأکید کرد: جبهه شبه روشنفکری تمامی اصالت و ارزش های انقلابی و اسلامی در سینما را از بین برده است و دست هایی مانع می شوند تا سینمای کشور همگام با انقلاب اسلامی حرکت کند و ترجیح می دهند که با کپی برداری از سینما و فرهنگ غربی برای خوش آمد آن ها گام برداند.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: ما باید نگاه ایرانی، انقلابی و اسلامی را در آثار سینمایی مان رواج دهیم و این وظیفه مدیران فرهنگی در حکومت جمهوری اسلامی ایران است که بصیرت داشته باشند، به دغدغه ها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه کنند، جامعه را از خطراتی که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی و همچنین اسلام ناب محمدی (ص) می توانند در آینده داشته باشند آگاه سازند، پیروی شبه روشنفکران نباشند و دین و دنیای خود را به غرب و غرب زدگان نسپارند و تمام تلاش خود را به کار گیرند تا هر اثر فرهنگی در کشور تولید و عرضه می گردد بتواند نقش بسزایی در بصیرت افزایی جامعه و به خصوص نسل جوان که آینده سازان کشور هستند داشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.