دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

اعتراض هنرمندان تئاتر ملی انگلستان به پرونده‌های آزار جنسی

 تئاتر ملی انگلستان

سینماپرس: هنرمندان تئاتر در انگلستان در حمایت از قربانیان آزارهای جنسی اخیر در صنعت سرگرمی غرب تظاهرات کردند.

به گزارش سینماپرس، گاردین گزارش داده است تظاهراتی در حمایت از تغییرات در صنعت تئاتر در میان ادعاهای جهانی سوءرفتار در تئاتر ملی در لندن رخ داده است.

بانیان این تظاهرات را رویدادی در روز شنبه به عنوان «یک کنش اجرایی ساده» تشریح کرده‌اند که هدفش ارتقای «پدیداری، همبستگی و مسئولیت» در صنعت تئاتر است. از شرکت‌کنندگان خواسته شده بود لباس‌های سیاه و سفید به تن کرده و روبان‌های سفیدی به عنوان «شکلی از اعتراض و همبستگی» فراهم کنند.

گروه با شعار «هیچ محیط خاکستری» با حمل پلاکارد و علائمی در سکوت هفت بار به دور تئاتر ملی پیاده‌روی کرده‌اند. اعتراض در پی ادعاهایی علیه هاروی واینشتاین، تهیه‌کننده هالیوودی پدید آمد که با موجی از اتهامات مشابه علیه دیگر شخصیت در صنعت سرگرمی تشدید شد.

رویداد توسط ناستازیا سامرز و لورا هاپوود با حمایت تئاتر ملی برنامه‌ریزی شد. هاپوود به گاردین گفته است «درباره همبستگی و مرئی‌بودن است- همبستگی با تمام افرادی که حرف زده‌اند و آنانی که نمی‌تواند سخن بگویند یا انتخاب نکرده‌اند. »

او افزوده «مرئی‌بودن درباره نشان دادن تغییری است که خواهان آنیم. هر زنی که می‌شناسم تجربه‌ای دارد که در آنجا سوءاستفاده از قدرت یا محیط خاکستری را تجربه کرده است. »

در میان شخصیت‌های درگیر این رسوایی‌ها نام کوین اسپیسی نیز دیده می‌شود که با عذرخواهی تئاتر اولدویک همراه بود. این تئاتر اعلام کرده است ۲۰ اتهام فردی علیه رفتارهای کوین اسپیسی دریافت کرده است. این تئاتر گفته ۱۴ انهام بسیار جدی است، به نحوی که شکایت‌ها به پلیس ارجاع داده شده است. کوین اسپیسی به مدت ۱۱ سال مدیر هنری اولد ویک بوده است.

اوایل فوریه، تئاتر رویال کورت برنامه رفتاری صنعت تئاتر برای حفاظت از آزار جنسی و سوءاستفاده از قدرت منتشر کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.