جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

تغییر همزیستی هانیه توسلی؛ از گربه به سگ!

هانیه توسلی

مشرق: پریناز ایزدیار پستی را منتشر می کندو به فتوای رسمی می‌دهد که سگ‌ها نجس نیستند و کمتر از ۴۸ ساعت پس از این اظهار نظر، هانیه توسلی، عکس سگی که وارد زندگی‌اش شده را منتشر می‌کند.

هانیه توسلی یکی از عجیب و غریب‌ترین بازیگران ایرانی است که  به صورت تعمدی در هر اتفاقی اعم از سیاسی، اجتماعی، حیوانی و... خودش را دخالت می‌دهد تا حاشیه بسازد تا شاید با این حاشیه ها به متن فیلم و سریال ها راه پیدا کند. این آفتی است که اغلب بازیگران پا به سن گذاشته سینمای ایران بدان دچارند.

توسلی در آستانه ۴۰ سالگی با چنین ترفندهایی می‌تواند در جریان اصلی سینما باقی بماند. او  بازیگری است که فقط یک نقش را به صورت ثابت می‌تواند ایفای کند و توانایی چندانی در ایفای نقش‌های متعدد ندارد. این بازیگر سینما برای برجسته بودن در دوره‌های زمانی متفاوت، دست به ترفندی تبلیغاتی می‌زند. مثلا در شرایط ملتهب سیاسی سال ۸۸، فراتر از وظیفه‌ اجتماعی‌اش عمل می‌کند و ممنوع الکار می‌شود. پس از ممنوع‌الکاری به دست و پای سینماگران می‌افتد که مسیر حضور او در فیلم ندارها (محمدرضا عرب) را هموار کنند. شاید اگر پای درمیان اهالی سینما در میان نبود، توسلی در سال ۸۸ برای همیشه ممنوع الکار می‌شد.

 اظهار نظرهای عجیب و غریب و عمدتا مغایر با فرهنگ ایرانی - اسلامی، چاشنی اغلب اظهار نظرهای اوست. او در گفتگو با فریدون جیرانی در برنامه ۳۵ علاقه خود را به ایفای نقش های مشابه نقش هایی که ایزابل هوپر بازی می‌کند به صورت رسمی اعلام می‌کند. کمی از این حاشیه که عبور می‌کند، مرگ گربه‌اش را در فضای مجازی با سایرین به اشتراک می‌گذارد و آرزوی پیوستن به او را می‌کند. هنوز از حاشیه مرگ گربه اش نگذشته‌اش که سگی وارد زندگی او می شود و از این سگ عکسی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر می‌کند. گویی هماهنگی خاصی میان اظهار نظرها و رفتارهای سایر بازیگران سینما وجود دارد.

 پریناز ایزدیار پستی را منتشر می کند و به واسطه امداد سگ‌ها در حادثه زلزله کرمانشاه، فتوای رسمی می‌دهد که سگ‌ها نجس نیستند و کمتر از ۴۸ ساعت پس از این اظهار نظر، هانیه توسلی، عکس سگی که به تازگی وارد زندگی‌اش شده را منتشر می‌کند.

به نظر می‌رسد برای تغییر فرهنگ اصیل حاکم در کشور، سینماگران به صورت زنجیره‌ای کاملا هماهنگ هستند و البته مسئولان فرهنگی، نسبت به این اتفاقات همچنان به دیده اغماض می‌نگرند. ظاهرا بازیگران زن و مرد نیز هر چقدر  سگ بازتر و گربه‌بازتر باشند سریال‌ها و فیلم‌هایی بیشتری به آنها پیشنهاد می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.