پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

قاتل اهلی در سینما فرهنگ نمایش داده نمی شود

سینما فرهنگ

سینماپرس: با وجود آغاز اکران آخرین ساخته مسعود کیمیایی از ابتدای آذرماه، سینما فرهنگ، فیلم «قاتل اهلی» را در لیست نمایش خود قرار نداده است.

به گزارش سینماپرس؛ «قاتل اهلی» تازه ترین فیلم بلند سینمایی مسعود کیمیایی، کارگردان با سابقه کشورمان است که با وجود آغاز اکران آن در سینماهای دیگر، در برنامه نمایش سینما فرهنگ قرار داده نشده است. سینما فرهنگ با قدمتی حدود ۶۰ سال از جمله سینماهای قدیمی شهر تهران است که در سالهای گذشته به عنوان یکی از سینماهای مطلوب خانواده‌ها مورد توجه قرار گرفته و فارغ از ساکنان منطقه شمال شهر برخی از مخاطبان مناطق شرقی پایتخت که پردیس یا سینمایی مطلوب آنها وجود ندارد، نیز از همین سینما برای تماشای فیلم استفاده می‌کنند.

در این شرایط اینکه «قاتل اهلی» که به غیر از نام کارگردانش به خاطر بازیگرانی نظیر امیر جدیدی، پرویز پرستویی، پگاه آهنگرانی و لعیا زنگنه هم که شده در مخاطبان کنجکاوی برمی انگیزد، در برنامه سینما فرهنگ قرار داده نشده پرسش‌برانگیز است.

عدم نمایش «قاتل اهلی» در سینما فرهنگ از همان زمان آغاز پیش فروش بلیت برای مخاطبان پرسشهای فراوانی را ساخته و آنها منتظر پاسخ مدیر سینما فرهنگ به این ماجرا بوده‌اند.

مدیر سینما فرهنگ هنوز درباره این ماجرا پاسخ روشنی ارائه نکرده است ولی این گمانه وجود دارد که اصرار مدیران این سینما مبنی بر امتداد نمایش فیلمهای هنروتجربه در این سینما علیرغم مخالفت شورای صنفی نمایش موجبات این امر را فراهم کرده است.

شورای صنفی نمایش پیشتر در چند مرحله به مدیران این سینما دستور داده بود که اگر بناست به جریان رسمی اکران بپیوندند ظرفیتهای نمایشی خود را در اختیار هنروتجربه قرار ندهند اما برخلاف دستور شورا، مدیران سینما به اکران فیلمهای هنروتجربه ادامه دادند و در نهایت بعد از ماهها نوبت به اکران «قاتل اهلی» که رسید از نمایش آن در سینما فرهنگ جلوگیری به عمل آمد.

باید منتظر ماند و دید از یک طرف مدیران سینما فرهنگ و از طرف دیگر شورای صنفی نمایش درباره این ماجرا چه واکنشی نشان خواهد داد؟ و آیا ممانعت از اکران «قاتل اهلی» که از فسادهای اقتصادی کلان می‌گوید در سینمای ۶۰ ساله پایتخت ادامه خواهد داشت یا خیر؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.