پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

نظر دیوید لینچ درباره تلویزیون و سینما

دیوید لینچ

سینماپرس: دیوید لینچ تلویزیون را یک خانه هنری جدید می داند.

به گزارش سینماپرس: روز سه شنبه جشنواره فیلم کمرایمیج شاهد نمایش دو اپیزود از فصل۳ سریال “توئین پیکس” (Twin Peaks) و به دنبال آن نشست پرسش و پاسخ میان دیوید لینچ و تماشاگران بود. لینچ در این نشست درباره روش ها، منابع الهام و برنامه هایش به سوالاتی پاسخ داد.

به گزارش ورایتی، لینچ درباره نحوه احیای مجموعه تلویزیونی موفق و “کالت” دهه ۱۹۹۰ و این که چگونه عناصری را پیدا کرد که بعد از ۲۵ سال برای برقراری ارتباط با تماشاگران جدید مؤثر باشد، گفت: در “توئین پیکس” شاهد یک رؤیا بودیم – رویای مأمور کوپر که به ۲۵ سال بعد اشاره دارد.

بازیگر، هنرمند، موزیسن و کارگردان گفت این رؤیا که شخصیت اصلی سریال در “اتاق قرمز” سوررئال سریال داشت، به نوعی اتفاقی بود، انگار که از سرنوشت خبر بدهد. هنگام اولین پخش “توئین پیکس”، وقتی روح لورا پالمر، دختر مقتول به کوپر گفت، “۲۵ سال بعد می‌بینمت”، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که سریال در همین مقطع زمانی بازگردد.

لینچ درباره همکاری با بازیگران “توئین پیکس” که به اندازه یک‌چهارم قرن پیر شده اند، گفت: بعضی چیزها قطعاً متفاوت است، اما بعضی چیزها همان‌طور مانده است. بازیگران سریال که مثل یک خانواده بودند، ویژگی‌های اصلی خود را حفظ کردند. آن‌ها کمی پیرتر به نظر می‌رسیدند، اما خودشان بودند. انگار که زمان، واقعاً نگذشته است.

لینچ که جایی “توئین پیکس” جدید را یک فیلم ۱۸ ساعتی نامید، در توضیح منظور خود از این حرف گفت: منظورم این بود که یک فیلم ۱۸ ساعتی است. تلویزیون و سینما برای من دقیقاً یک چیز هستند. گفتن یک داستان با احساس، تصاویر و صدا. “توئین پیکس” جدید در نهایت ۱۸ ساعت شد، اما هر ساعت فقط یک بخش از کل کار است که می‌تواند در مکان و زمان برگزاری یک ماراتن گرفته شده باشد.

خالق فیلم‌های “مخمل آبی”، “وحشی در قلب”، “بزرگراه گمشده” و “جاده مالهالند” درباره احتمال تولید فصل چهارم “توئین پیکس” چیزی نگفت و تنها به این بسنده کرد که “فعلاً در این مورد حرفی برای گفتن نیست. ”

لینچ در پاسخ به این سؤال که آیا قصد دارد باز هم فیلم بلند سینمایی بسازد، اظهار نظرش در تور اروپایی فعلی خود را تکرار کرد و با اشاره به این که تلویزیون “یک خانه هنری جدید” است، گفت پرده کوچک این نقش را از سالن‌های سینما – که این روزها بیشتر در تسخیر مجموعه‌های سینمایی پرهزینه و فیلم‌های اکشن است – گرفته است.

در ادامه وقتی یک هوادار از لینچ پرسید که درباره “ترس لینچی” که در آن در یک چیز عادی در اغلب فیلم‌ها و سریال‌های او هولناک می‌شود، چه حسی دارد، او پاسخ داد: من همیشه یک جواب دارم. دکترم به من گفت که به این چیزها فکر نکنم.

لینچ همچنین درباره ریشه شخصیت‌های خیالی که در گاهی اوقات در “توئین پیکس” شخصیت‌های او را تهدید می‌کنند، تنها گفت که این به ۱۹۹۲ و “توئین پیکس: با من بر آتش برو” بازمی‌گردد که اقتباسی سینمایی از سریال او بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.