سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

واکنش خانم بازیگر به شوخی های مجازی پیرامون حوادث تلخ

زلزله کرمانشاه

سینماپرس: الهام پاوه نژاد، بازیگر تئاتر و سینما، درباره جوک های منتشر شده در فضای مجازی گفت: نباید با این اتفاقات تلخ در شبکه های اجتماعی شوخی کرد.

به گزارش سینماپرس متاسفانه در فقدان آموزش های لازم رسانه ای، بعضا مشاهده می شود که حتی در زمان بروز حوادث تلخ و دردناک نیز برخی افراد در شبکه های اجتماعی به ساخت جوک و پست های طنز مبادرت کرده و در میان سودجویان نیز با انتشار این گونه پست ها به تعداد مخاطبان صفحات و کانال هایشان اضافه می کنند. با گسترش این پدیده زشت هر از گاهی صدایی در انتقاد از این وضعیت بلند می شود که این بار الهام پاوه نژاد نسبت به این ناهنجاری ها اعتراض کرده است.

پاوه نژاد با اشاره به حادثه زلزله کرمانشاه و میزان خسارات در این محدوده به لحاظ مالی و جانی برای مردم تصریح کرد: با این حجم از غم و ناراحتی نباید با پخش جوک ها و شوخی های نامناسب خاطر هموطنان را مکدر کنیم.
وی افزود: گاهی واکنش به ترس با طنز آمیخته می شود اما برخی شوخی ها فراتر از یک طنز تلخ محسوب می شود.
این هنرمند با بیان اینکه باید از ایجاد شایعه پرهیز کنیم، خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی همه مردم خواستار کمک به زلزله زدگان هستند و نباید از درد و رنج آنان سوء استفاده کرد.
وی تاکید کرد: اطلاع رسانی نادرست در روند امداد رسانی اختلال ایجاد می شود پس باید این کار را به عهده متخصصان گذاشته و از منابع رسمی و درست به کمک آسیب دیدگان برویم و پس از عبور از مرحله اولیه بحران، فرصت برای کمک های شخصی وجود خواهد داشت.
پاوه نژاد بیان داشت: اگر کاری از دست ما بر نمی آید اما می توانیم باری بر دل رنج دیدگان اضافه نکنیم و در این زمان، بزرگترین لطف ما می تواند کنار یکدیگر ماندن باشد.
وی با بیان اینکه نباید منتظر باشیم حادثه رخ بدهد و بعد به دنبال مدیریت وضعیت باشیم، تصریح کرد: حادثه ای به این وسعت، قطعا تخریبهایی همراه دارد اما می توان با مدیریت های قبل از وقوع حادثه میزان خسارات را کاهش داد.
این بازیگر به آسیب های وارده به برخی بناهای تاریخی واقع در غرب کشور اشاره کرد و گفت: مقاوم سازی این بناها باید قبل از وقوع حادثه باشد زیرا اکنون تنها می توانیم درصد خسارات را ارزیابی کنیم.
الهام پاوه نژاد صبح امروز در واکنش به این حادثه در صفحه اینستاگرام خود شعری را به زبان کردی برای تسلیت به حادثه دیدگان کرمانشاه منتشر کرده بود.
 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.