سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

علیرضا امینی در گفتگو با سینماپرس:

تغییرات جشنواره فیلم فجر به نفع سینمای ایران نیست/ با محدود شدن فیلم ها تنها کارگردانان مطرح به جشنواره راه پیدا می کنند

نگاهی به تغییرات جشنواره فیلم فجر/۶

علیرضا امینی کارگردان در نشست سریال «میلیاردر» در فرهنگسرای رسانه

سینماپرس: علیرضا امینی خاطرنشان کرد: من با وجود بخش های قبلی جشنواره و برگزاری آن به شکل سال های گذشته موافق هستم و مطمئناً با محدود شدن فیلم ها تنها کارگردانان مطرح به جشنواره راه پیدا می کنند و چهره ها و استعدادهای بسیاری هدر خواهد رفت. بدون شک با شرایط فعلی فضا برای لابی گری بیشتر باز می شود.

علیرضا امینی کارگردان سینما در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: از زمانی که بخش بین الملل از بخش ملی حذف شده، این جشنواره به طور کلی شکل و شمایل یک جشنواره داخلی را به خود گرفته، به همین دلیل جشنواره فجر را می توان ویترین سینمای ایران دانست و مطمئناً بهتر است که این جشنواره همه بخش های خود را حفظ کند تا رونق همیشگی اش را داشته باشد. با حذف بخش های مهمی چون فیلم اولی ها و بخش مستند مطمئناً از رونق این جشنواره کاسته می شود.

امینی خاطرنشان کرد: من با وجود بخش های قبلی جشنواره و برگزاری آن به شکل سال های گذشته موافق هستم و مطمئناً با محدود شدن فیلم ها تنها کارگردانان مطرح به جشنواره راه پیدا می کنند و چهره ها و استعدادهای بسیاری هدر خواهد رفت. بدون شک با شرایط فعلی فضا برای لابی گری بیشتر باز می شود.

این کارگردان در ادامه تصریح کرد: رقابت فیلم های داستانی با فیلم های مستند اتفاق عجیب دیگری است که در جشنواره امسال رخ خواهد داد و به هیچ وجه این اتفاق ثمره خوبی برای سینمای ایران نخواهد داشت. فیلم های مستند با توجه به ساختار متفاوتی که با فیلم های داستانی دارند باید به صورت مستقل در بخشی جداگانه به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کنند و جداگانه مورد قضاوت قرار بگیرند.

وی درباره تغییر کاخ جشنواره گفت: محل برگزاری همه جشنواره های مهم دنیا که به اصطلاح کاخ جشنواره گفته می شود محلی مشخص است که هیچگاه تغییر نمی کند. مطمئناً این تغییرات به نفع جشنواره فیلم فجر نیست، هر سال هر دبیر جدیدی که برای جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته می شود تغییرات بسیاری شامل جشنواره می شود و مطمئناً با توجه به این تغییرات سال آینده با تغییر دبیر تغییرات دیگری را نیز شاهد خواهیم بود. متأسفانه هر سال مسئولان جشنواره سلیقه های خود را اعمال می کنند و از آنجا که جشنواره دارای قوانین مشخصی نیست این اتفاقات همیشه رخ می دهد.

کارگردان فیلم سینمایی «انتهای خیابان هشتم» در ادامه اظهار داشت: هر سال با برگزاری جشنواره فیلم فجر اهالی سینما، منتقدان و اصحاب رسانه در برج میلاد در کنار هم قرار می گرفتند و نقدها و نظرها رو در رو مطرح می شد، مطمئناً منتقدان قشر مهمی از سینما هستند که می توانند به بالا رفتن کیفیت آثار سینما کمک کنند و تعامل فیلمسازان و منتقدان می تواند اتفاق بسیار خوشایندی برای سینمای ایران باشد و با تفکیک محل اکران فیلم ها در جشنواره فیلم فجر برای اهالی سینما باعث می شود که این تعاملات از بین برود و در آینده این اتفاق ضربه بزرگی به سینمای ایران می زند.

امینی در پایان افزود: تغییرات جدیدی که برای جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته شده به هیچ وجه تغییرات مناسبی نیست و مطمئناً این جشنواره را دچار حواشی بسیاری می کند. امیدوارم مسئولان با در نظر گرفتن همه مسائل مهم در برگزاری جشنواره در راستای موفقیت سینمای ایران قدم بردارند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.