دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۰

در آستانه برگزاری جشن خانه سینما عنوان شد؛

یوسفیان: امکان هر اتفاقی در شمارش آرای جشن خانه سینما وجود دارد/ چرا نباید یکایک اعضایی که کارت خانه سینما دارند در رأی گیری شرکت کنند؟

داود یوسفیان

سینماپرس: داود یوسفیان تدوین گر پیشکسوت سینمای کشور در آستانه برگزاری جشن خانه سینما در رابطه با شبهات و شائبه هایی که در مورد نحوه رأی گیری این دوره از جشن شنیده می شود اظهار داشت: متأسفانه همانطور که همه اهالی سینما می دانند مناسبات سینمایی در کشور ما سالم نیست و از این رو امکان هر اتفاقی در روند شمارش آرای جشن خانه سینما وجود دارد و بسیار متأسفم که برخی از اخبار رسمی حکایت از آن دارد که بسیاری از برگه های آرا سفید مانده اند و تعدادی از داوران هم حتی برگه رأی دریافت نکرده اند!

تدوین گر فیلم سینمایی «بچه های ابدی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بزرگترین مشکلی که در برگزاری جشن ها و جشنواره های سینمایی ما وجود دارد این است که ما همیشه در پی آن بوده ایم تا خودمان را شبیه به مراسم ها و جشنواره های معتبر سینمایی در دنیا بکنیم؛ اتفاقی که هرگز به دلیل مناسبات غلطی که در سینمای ما رواج دارد رخ نخواهد داد. به عنوان مثال ما در همین جشن خانه سینما می خواهیم از شیوه آکادمی که شیوه اسکار است تقلید کنیم اما نمی توانیم موفق باشیم.

وی ادامه داد: این اتفاق که ما بخواهیم شیوه برگزاری جشن ها و جشنواره ها را به حد استاندارد برسانیم بسیار خوب است اما اینکه بخواهیم تنها به واسطه شبیه سازی حرف از استانداردسازی بزنیم و هیچ اقدام موثر و عملی در این راستا انجام ندهیم خوب نیست.

یوسفیان خاطرنشان کرد: قبلاً قرار شده بود یکایک اعضای خانه سینما از تمامی صنوف به عنوان اعضای آکادمی جشن خانه سینما بتوانند در رأی گیری شرکت کنند و  نمی دانم چه اتفاقی افتاد که این امر نیکو اجرایی نشد؟ من نمی دانم چرا نباید یکایک اعضایی که کارت خانه سینما را دارند در رأی گیری شرکت کنند؟ آکادمی موقعی خوب است که همه اهالی سینما بتوانند به صورت یکپارچه در آن شرکت داشته باشند و رأی و نظرشان را نسبت به فیلم ها اعلام کنند.

تدوین گر فیلم سینمایی «ناصر الدین شاه آکتور سینما» تأکید کرد: خیلی از افراد در صنف ها و رشته های متعدد سینمایی حضور دارند که با جان و دل شان می خواهند سینمای این مرز و بوم به رشد و تعالی برسد اما متأسفانه همیشه دست هایی در کار بوده اند و مانع از حضور موثر این نیروها در سیاست گذاری ها و روند برگزاری جشن ها و جشنواره ها شده اند و از دانش و مهارت و تجربیات آن ها به خوبی بهره نگرفته اند.

وی افزود: من امیدوارم واقعاً به زودی زمانی فرا برسد که ما بتوانیم شاهد برگزاری یک جشن مستقل در سینمای کشورمان باشیم که تمامی اتفاقات آن را همه اهالی سینما به صورت یکپارچه رقم بزنند و مصلحت اندیشی و... در آن وجود نداشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.