چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

حاشیه هایی که از خود جنگ دردناک تر است

پروانه معصومی از «آشوب» گفت/ چه بر سر جنگ زده ها آمد؟

پروانه معصومی در سریال آشوب

سینماپرس: پروانه معصومی درباره دلیل حضورش در سریال آشوب گفت: ما مدت زمان کوتاهی در دوره موشک باران قدری طعم جنگ را در تهران تجربه کردیم اما اینها چه کشیدند که طی چند روز مجبور شدند خانه خود را ترک کنند. همیشه به این فکر می کنم که چه به سر آن آدمها آمد؟

به گزارش سینماپرس، پروانه معصومی درباره چگونگی حضور خود در سریال آشوب و پذیرش ایفای نقش در این پروژه گفت: من یک نقش کوتاه نسبت به سریال 25 قسمتی دارم که شاید جمع کل آن در طول سریال نیم ساعت هم نباشد، اما من خیلی قصه این سریال را دوست داشتم که آن را پذیرفتم. یعنی نقش خیلی معمولی است اما چون این قصه از جمله داستان هایی است که در حواشی جنگ اتفاق می افتد و ما کمتر آن را در فیلمها و سریال ها دیده ایم برای من بسیار ارزشمند است. خب شما فکر کنید در مدت زمان کوتاهی که جنگ آغاز شد چه بر سر این مردم آمد.

بازیگر با سابقه سینما و تلویزیون درباره قصه سریال آشوب و نقش خود چنین توضیح داد: در این قصه یک خانواده معمولی خرمشهری مشغول زندگی خود هستند که ناگهان جنگ می شود. بعد این خانواده از هم می پاشد که من نقش مادر آن خانواده را دارم. خیلی موضوع آن برایم مهم و ارزشمند است. من همیشه به این فکر می‌کنم که چه به سر آن آدمها آمد؟ ما مدت زمان کوتاهی در دوره موشک باران قدری طعم جنگ را در تهران تجربه کردیم اما اینها چه کشیدند که در عرض چند روز مجبور شدند خانه و شهر خود را ترک کنند و بروند و دیگر هیچ چیزی نداشتند.

پروانه معصومی درباره مواجهه خودش با خانواده‌های خرمشهری که جنگ تحمیلی زندگی آنها را برهم زده بود گفت: من در آن زمان فرانسه بودم و وقتی به ایران آمدم به منزل خواهرم رفتم که ساکن خیابان خردمند در کریمخان زند تهران زندگی می کردند. سه چهار منزل پایین تر از خانه آنها جایی بود که به آن خانه جنگ زده ها می گفتند و چندین خانواده در آن ساختمان زندگی می کردند به طوریکه در هراتاق از واحدهای آن ساختمان یک خانواده ساکن شده بودند و خانواده های خرمشهری هم در میان آنها حضور داشتند. ما گاهی به آنجا می رفتیم و اگر می توانستیم چیزی از وسایل منزل برایشان تهیه کنیم این کار را انجام می دادیم. خب وقتی به هرکدام از آنها نگاه می کردیم می دیدیم هرکدام از اینها در شهر خودشان کسی بودند و حالا آمده اند به اینجا و به قابلمه، موکت، فرش و چراغ نیاز دارند و این خیلی دردناک بود. البته دیگران و ما این مراعات را داشتیم که در هر صورتی احترام آنها را داشته باشیم و طوری این کمک ها انجام شود که کسی نبیند، چرا که همه آنها آبرومند بودند و تنها از خانه شان رانده شده بودند.

بازیگر سریال های امام علی(ع) و یوسف پیامبر درباره کارگردان سریال آشوب نیز چنین توضیح داد: من مستندها و آثار قبلی آقای امیر پوروزیری مثل مجموعه «در محاصره» و آثار خارج از کشور ایشان را دیده بودم و این دومین دلیلی بود که موجب شد بازی در این سریال را قبول کنم چون کسانی که مستندساز هستند به خوبی می دانند چگونه زیر و بم کار را در چنین آثاری رعایت کنند. درست است ایشان جوان است و شاید خودشان شاهد این اتفاق ها در جنگ نبوده اند اما به خاطر علاقه ای که دارند مسلما تحقیق کرده اند و الان هنوز زمان زیادی از جنگ نگدشته و ما الان بهترین زمان را برای تحقیق در این مورد داریم و میتوانیم قصه های فوق العاده را از دل واقعیت در بیاوریم.

وی در پایان تاکید کرد: من امیدوارم که سریال آشوب یک باب تازه باشد برای اینکه قصه هایی که در کنار جنگ هست بیشتر مطرح شود. ما در آثار خود فقط جنگ را نبینیم چون در حاشیه جنگ قصه هایی اتفاق افتاده که خیلی تاثیرگذار و دردناک تر از جنگ است و بتوانیم به آنها بپردازیم.

گفتنی است سریال آشوب مراحل تصویربرداری خود را پشت سر می گذارد و عوامل آن عبارتند از:  کارگردان: امیر پوروزیری، تهیه‌کننده: مهدی همایونفر، مجری طرح و مدیرتولید: وحید معدنی، بازیگران: عباس غزالی، سلمان فرخنده، سیاوش طهمورث، محمود پاک نیت، پروانه معصومی، مهدیه نساج، شیوا ابراهیمی، مالک سراج و... ، نویسندگان: علی دلگشایی، احسان فکا و سلمان فرخنده، مدیر تصویربرداری: آرش خلاق دوست، طراح صحنه: حمید شهیری، طراح لباس: مژگان عیوضی، طراح گریم: کامران خلج، صدابردار: روح الله جعفر بگلو، مدیربرنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: سامرند معروفی، جانشین تولید و مدیر تدارکات: مقصود میرهاشمی، جلوه‌ های ویژه میدانی: ایمان کریمیان، عکاس پدرام نامدار، مشاور رسانه ای: محمد مهدی شیخ صراف، محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.