دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

کارگردان فیلم «فرشتگان قصاب»:

«آتش به اختیار» یعنی نیروهای متعهد و ارزشی نباید منتظر دستور و سفارش مدیران برای تولید و عرضه آثار فرهنگی و هنری باشند

سینماگران و فرمان «آتش به اختیار»/۱۹

سهیل سلیمی کارگردان فیلم فرشتگان قصاب در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

سینماپرس: سهیل سلیمی کارگردان سینما گفت: فرمان «آتش به اختیار» یعنی اینکه نیروهای متعهد و ارزشی نباید منتظر حمایت و دستور و سفارش مدیران برای تولید و عرضه آثار فرهنگی و هنری باشند و باید خود میدان عمل را با روحیه ای انقلابی و جهادی در دست بگیرند و بر علیه بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی و تهاجم فرهنگی دشمنان به طور راسخ بایستند.

کارگردان فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مقام معظم رهبری در اولین سخنرانی که در آن فرمان «آتش به اختیار» را صادر کردند نقل به مضمون فرمودند «افسران جوان جنگ نرم مخاطبان اصلی این فرمان هستند»؛ اما بی دقتی برخی افراد باعث شد که ایشان بالاجبار در سخنرانی عید سعید فطر تأکید کنند که منظور ایشان از این فرمان آزادی عمل برای نیروهای متعهد به نظام و انقلاب برای فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر بوده است.

وی ادامه داد: حال بر اساس این فرمان رهبری وظیفه همه نیروهای حزب الهی و انقلابی است که به صورت یکپارچه و متحد وارد میدان شوند و در تمامی حوزه های فرهنگی از جمله سینما، تئاتر، موسیقی، شعر و ادبیات و... آثاری بر ضد تهاجم فرهنگی بیگانگان و در راستای ترویج روحیه حماسی و انقلابی تولید کنند و مردم را از جهل و ناآگاهی که مدیران و مسئولان فرهنگی کشور به وجود آورده اند رها کنند.

این فیلمساز سپس با تأکید بر اینکه نبود نهادهای ناظر بر عملکرد دستگاه ها و مسئولان فرهنگی باعث به وجود آمدن هرج و مرج در حوزه فرهنگ و هنر و تولید آثاری بر ضد ارزش های ایرانی-اسلامی شده است تصریح کرد: قطعاً اگر در کشور نهادی وجود داشت که به صورت قاطع با یکایک مدیران نالایق و ناشایست برخورد می کرد و آن ها را مورد بازجویی، موأخذه و بازخواست قرار می داد ما در کشور اسلامی مان شاهد تولید آثار شبه روشنفکرانه و غرب زده و ضد دین و ضد انقلاب نبودیم و حوزه فرهنگ و هنر به شرایط اسفناک کنونی دچار نمی شد.

سلیمی در همین راستا خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و... باید به صورت جدی بر عملکرد نهادهایی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت کنند و به صورت جزئی تمام کارهای آن ها را زیر ذره بین گذاشته و نگذارند که مدیران به واسطه حضور در جناح ها و باندهای خود و یا بر اساس سلیقه و منافع شخصی شان فرهنگ و هنر کشور را اداره کنند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: تجربه نشان داده که این نهادها که وظیفه اصلی شان نظارت بر عملکرد دستگاه های دولتی است تنها مبانی کلی را تبیین می کنند و اصولاً دخالتی در جریان اداره امور فرهنگی و هنری کشور ندارند و این مسأله باعث شده تا این حوزه با مخاطرات بسیار جدی روبرو شود؛ ما نیازمند آن هستیم که نهادهای قانونی ناظر بر عملکرد مدیران و مسئولان دولتی جلوی انجام کارهای نادرست و غلط آن ها را بگیرند و نگذارند که بیش از آنچه شاهدش هستیم دشمنان و معاندان نظام و انقلاب اسلامی بتوانند در عرصه فرهنگی و هنری کشور جولان دهند و به منافع شان برسند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.