شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

پاسخ سینماگران به درخواست ایوبی/۳

محسنی نسب: عدم آشنایی به سینما باعث مشکلات هنر هفتم شد/ این منافقان بودند که طی دوران مدیریتی آقای ایوبی برنده بازی شدند!

محسن محسنی نسب

سینماپرس: محسن محسنی نسب تهیه کننده و کارگردان سینما گفت: عدم آشنایی ایوبی به فضای رایج سینما باعث به وجود آمدن مشکلات در هنر هفتم شد چرا که جناح های مختلف از بدو حضور وی درصدد سوء استفاده برآمدند. رفتن یا نرفتن آقای ایوبی در حال حاضر هیچ چیزی را در سینمای کشور تغییر نمی دهد چرا که سینمای ما به واسطه روابط غلط و اشتباه های بسیار به بدترین دوران خود رسیده است.

کارگردان فیلم سینمایی «کریستال» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس درباره مصاحبه اخیر حجت الله ایوبی با یکی از برنامه های اینترنتی مبنی بر اینکه «اگر تنها ۵ نفر از اهالی سینما به من بگویند شما و تیم تان به درد سینما نمی خورید، من از فردا از پست خود استعفا می دهم» افزود: برخی از افراد با جناح سیاسی و حزبی مشخص از بدو روی کار آمدن ایوبی دور او را گرفتند و سعی کردند تا قدرت را در سینما به دست بگیرند و متأسفانه آقای ایوبی هم وارد بازی آن ها شد.

وی ادامه داد: آنچه برای آقای ایوبی مهم بود تعداد جوایز خارجی فیلمسازان و تهیه کنندگان بود در صورتی که ملاک و پارامتر خوب یا بد بودن یک فیلمساز قطعاً به تعداد جوایز خارجی اش نیست چرا که اولاً بسیاری از جشنواره های جهانی با نگاهی سیاسی تنها فیلم های سیاه و تلخ ایرانی را می پسندند و به سایر فیلم های ارزشمند توجهی نمی کنند و از سوی دیگر بسیاری از فیلمسازان هستند که اصلاً مایل به حضور در جشنواره های جهانی نیستند.

محسنی نسب سپس با تأکید بر اینکه افرادی که جزو حلقه نزدیکان و مشاوران و دوستان آقای ایوبی بودند و همه اهالی سینما به خوبی آن ها را می شناسند طی این مدت سینمای کشور را به ورطه اضمحلال و نابودی کشاندند اظهار داشت: ای کاش در سینمای ایران تا این میزان رقابت ناسالم وجود نداشت؛ ای کاش تا این میزان با ما رفتارهای منافق گونه و دشمنی و عداوت در سینما روبرو نبودیم؛ بنده معتقدم که این منافقان بودند که طی دوران مدیریتی آقای ایوبی برنده بازی شدند و به هر آنچه که خواستند در سینما دست پیدا کردند.

کارگردان فیلم سینمایی «شیرهای جوان» خاطرنشان کرد: قطعاً رفتن یا نرفتن آقای ایوبی در  حال حاضر هیچ چیزی را در سینمای کشور تغییر نمی دهد چرا که سینمای ما به واسطه روابط غلط و اشتباه های بسیار به بدترین دوران خود رسیده و متأسفانه باید بگویم که مشکل اصلی سینما رفتاری است که خود اهالی سینما طی این مدت داشته اند و همه چیز را برای خود خواسته اند و فردگرایی را بر منافع جمعی ترجیح داده اند.

این فیلمساز در همین راستا یادآور شد: به عنوان مثال رفتاری که نوید محمدزاده در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر کرد و این چنین زبان به تقدیر از مسئولان سینمایی و مدیران جشنواره فیلم فجر گشود با نوع رفتارش در زمانی که جایزه فجر را نبرده بود بسیار تفاوت داشت؛ سوأل من از ایشان این است که آیا اگر در این دوره از جشنواره سیمرغ نمی گرفتند باز هم این گونه از بی عدالتی ها در سینما تعریف و تمجید می کردند؟

محسنی نسب در ادامه این گفتگو افزود: قطعاً تعداد بیشتری از ۵ سینماگر خواهان رفتن آقای ایوبی از سازمان سینمایی هستند اما متأسفانه بنده به نوبه خود هیچ گونه آینده روشنی را برای سینمای کشور متصور نیستم چرا که مسائل سیاسی و جناحی در سینمای ما اولویت اصلی مدیران و سینماگران شده و توجه به فرهنگ و هنر در ذیل این مسائل قرار گرفته است و کسی به فکر اعتلا و ارتقای فرهنگ و هنر کشور نیست! اتفاقاً اعتقاد دارم بهتر است آقای ایوبی با توجه به تجربه ۴ ساله شان در مدیریت سینمای کشور در همین پست باقی بمانند تا ضمن پاسخگویی به بحران های ایجاد شده در سینما طی دوران مدیریتی شان، دست به رفع مسائل و مشکلات سینمای کشور بزنند و با تعامل و همگرایی سینمای کشور را به پیش ببرند درست به مثابه همان رفتاری که شمقدری در دوران مدیریتی خود داشت.

وی در خاتمه گفت: متأسفانه حتی در دوران سیف الله داد هم که بسیاری از سینماگران از آن دوران به عنوان دوران طلایی سینما یاد می کنند منافع حزبی و سیاسی و جناحی اولویت داشت و داد در همان آغاز دوران مدیریتی اش ۲۷ فیلم سینمایی را که با اعتقاداتش همخوانی نداشتند توقیف کرد و تنها به نزدیکان خودش بها می داد؛ در واقع می توان بر این امر صحه گذشات که خانه از پای بست ویران است!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.