دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۸

نشست «رگ خواب» برگزار شد

از حضور تلفنی حمید نعمت‌الله در نشست خبری تا واکنش لیلا حاتمی به جیغ زدن هایش در «رگ خواب»!

نشست خبری فیلم سینمایی «رگ خواب»

سینماپرس: نشست خبری فیلم سینمایی «رگ خواب»، دقایقی قبل در سالن نشست‌های برج میلاد تهران برگزار شد که حضور تلفنی حمید نعمت‌الله در این نشست از جمله نکات جالب آن بود.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم سینمایی رگ خواب به کارگردانی حمید نعمت الله با حضور محمدرضا میرزامحمدی طراح صحنه، فرشاد محمدی مدیر فیلمبرداری، مهدی محمدی تدوینگر، معصومه بیات فیلمنامه نویس، لیلا حاتمی، کوروش تهامی، بازیگران، ازاده قوام طراح لباس برگزار شد.

گبرلو در ابتدای نشست عنوان کرد که حمید نعمت الله به دلیل حضور بر سر کاری در شهرستان نتوانست در این نشست حضور پیدا کند.
نعمت الله در تماس تلفنی عنوان کرد: خیلی دوست داشتم انجا حضور داشته باشم اما عذرخواهی میکنم یک پلانی از فیلم جدید ما باقی مانده بود که مجبور شدم از تهران خارج شوم.
وی در ادامه افزود: ابتدا قرار بود فیلم شعله ور را بسازم که به دلیلی کار متوقف شد بعد فیلنامه رگ خواب را تصمیم گرفتیم شروع کنیم.
در ادامه نشست لیلا حاتمی با اشاره به فاجعه پلاسکو و شروع غم انگیز جشنواره با حسن جوهرچی و حسن علیزاده گفت: خوشحال شدم که به اقای نعمت الله زنگ زدید اما واقعیت فیلم برای خود من هم غافلگیر کننده است و تحت تاثیر قرار میگیرم. با بازی در این فیلم به ارزویم رسیدم تا هر چه بیشتر جلوی دوربین حمید نعمت الله باشم دیگر ازین نزدیک تر نمی شد.
سپس کوروش تهامی نیز طی سخنانی گفت: من فکر میکنم همه بازیگران کشور ما دوست دارند یک تجربه با اقای نعمت الله داشته باشد. وقتی صحبتش برای من پیش امد من هم در پوست نمیگنجیدم و یکی از اتفاقات خوب سال گذشته برای من بود همینطور راجع به همکاری با خانوم حاتمی که شاهکار هستند و زبان الکن است.
سهراب پور ناظری ، سازنده موسیقی متن این اثر عنوان کرد: خیلی افرادی در هنر کار میکنند در اتهام رانت هستند به نظر من پدر پیشگی خیلی مهم است اما تبریک اصلی برای لیلای حاتمی است جنس کار ایشان واقعا سخت است و من لذت بردم و به نظر من پدرشان کار را به خوبی انجام داده اند.
 معصومه بیات نیز بااشاره به اینکه همکار رسانه ای است، گفت: من هم روزنامه نگار هستم و شما را درک میکنم اما درباره فیلم سعی کردم انچه برایم درونی بود را بنویسم.

لیلا حاتمی در پاسخ به این سوال که چند سال گذشته گفته که هر فیلمی اقای نعمت الله پیشنهاد کنند قبول میکند، گفت: خیر من گفتم استقبال میکنم نه اینکه قبول میکنم.

وی درباره اتفاقی که در برخورد با برخی خبرنگاران رخ داده بود، گفت: من مسئول دیگران نیستم و برایم تعجب دارد که چرا یک صنفی باید برای یک نقشی اعتراض کند پس منم نگاه متعصب ندارم و هیچگاه به این شکل از هم صنفی هایم دفاع نمیکنم.
وی افزود: من وقتی عصبانی هستم آن را ابراز میکنم وقتی عده ای می ایند در یک موقعیتی مزاحم من می شوند من نمیگویم مصاحبه نمیکنم بنابراین نقش بیرونی پیدا میکنم که کار شما اشتباه است و تازمانی حال داشته باشم این کار را میکنم.
معصومه بیات نیز گفت: من همیشه فیلنامه را مینوشتم و حمید نعمت الله اجرا میکرد اما این فیلمنامه طولانی تر بود من دوباره ویرایش کردم اما نزدیک اجرا متنی تحویل من دادند که خیلی خلاصه و شغل کامران تغییر کرده بود پس صحنه هایی عوض شد و دیالوگ نبود و در عجله خیلی دیالوگ ها را مینوشتم.
کوروش تهامی اشاره کرد که برای این کار لازم دیده خیلی اموزه های گذشته ام را فراموش کردم چرا که قرار بود کاری متفاوت رخ دهد، افزود: شور و شعفی که یک بازیگر برای اولین تجربه جلوی دوربین دارد را در این کار داشتم و دست و پایم می لرزید.
معصومه بیات درباره نمایشنامه چخوف درباره نقش گربه در فیلمنامه گفت: من همیشه علاقه به چخوف و انسانهای تنها و سردرگم چخوف داشتم البته در ایران هر دوره یک چیزی مد می شود و شاید این گربه حاصل تنهایی و مطالعات روانشناسی من باشد. گربه مثل پدر، کامران و موجودات دیگر اطراف مینا که میتوانستند بر تنهایی مینا اثر بگذارند است.
لیلا حاتمی گفت: جدال با انسانها تخصص من است در نتیجه دراین نقش تخصص دارم و برایم دشوار نبود.
معصومه بیات درباره این سوال که ایا فیلم مرد سالار است، گفت: ما زن ها هستیم که مردها را تبدیل به موجوداتی میکنیم که بی وفا بشوند. به قول اقای فرهادی زنان هستند که جامعه را تبدیل به وضعیت خیانت کار میکند بنابراین فیلم ما فمینیستی و ضد مرد نیست.
لیلا حاتمی درباره جیغ زدن های خود در فیلم گفت: خیلی وقت ها حرکت های ادم ها در زندگی تصنعی است مثل جیغ یا گریه و من این را دوست دارم که در لیلا وجود داشت.
من بعنوان یک تماشاگر فیلم معتقدم ما مجال ساختن فیلم های برعکس این را نداریم مثلا اینکه زنان،مردان را فریب بدهند درنتیجه به این شکل کار میکنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.