یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷

بررسی مشکلات سینمای ایران/۳

صباغ سرشت: شعار دادن مدیران سینمایی و عدم عمل گرایی باعث شده تا اعتماد سینماگران نسبت به آن ها از دست برود

سحر صباغ سرشت در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: سحر صباغ سرشت تهیه کننده و مدیرتولید سینما در رابطه با مشکلات سینمای ایران و راهکارهای جلوگیری از این مشکلات گفت: سینماگران ایران سال های درازی است که در آرزوی تأمین امنیت شغلی و تأسیس صندوق بیمه بیکاری هستند اما شعار دادن مدیران سینمایی و عدم عمل گرایی باعث شده تا اعتماد سینماگران نسبت به آن ها از دست برود و سینماگران نسبت به آینده خوش بین نباشند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «فصل نرگس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما نیاز به افرادی داریم که عمل گرا باشند و نسبت به حرف هایی که می زنند و عمل گرایی درست داشته باشند؛ سینماگران این روزها به دنبال افرادی هستند که عمل گرا باشند و دیگر شعارگویی و داستان پردازی بس است!

وی ادامه داد: من امیدوارم تغییرات خوب در حوزه فرهنگ و هنر اتفاق بیفتد. امروزه ذهنیت اغلب سینماگران به این سمت رفته که مدیران سینمایی فقط حرف می زنند اما همین مدیرانی که در رأس هستند باید پاسخگوی اعمال و رفتارشان باشند.

مدیر تولید فیلم سینمایی «یک روز دیگر» در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت:: مسأله امنیت شغلی و پخش و اکران در سینمای ایران همیشه وجود داشته اما طی سال های اخیر وضعیت وخیم تری پیدا کرده است. هیچ یک از دست اندرکاران سینما امنیت شغلی ندارند از تهیه کنندگان تا خدماتچی های سینما نیاز دارند که امنیت شغلی داشته باشند.

وی افزود: بسیاری از سینماگران خانه نشین شده اند و در فقر و بیکاری به سر می برند که بنده شخصاً از وضعیتی که برایشان پیش آمده است بسیار متأسفم. از سوی دیگر یکی از بزرگترین معضلات اساسی ما این است که تولیدکنندگان  و تهیه کنندگان و سرمایه گذاران  سینما در حوزه پخش و اکران امنیت ندارند و بعضاً با یک سری تصمیمات از سوی سازمان سینمایی و نهادهای خاص فیلم های شان سرگردان و بلاتکلیف می ماند و یا در زمان های نامناسب اکران می شود که در این حوزه نیز ما به جد نیازمند یک سیاست گذاری اصولی و کارشناسی شده هستیم.

صباغ سرشت در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: امیدوارم مسئولان سینمایی کشور بودجه های سینما را ضمن آنکه صرف تولیدات ارزشمند می کنند کمی هم صرف سالن سازی و بخش سخت افزاری سینما نمایند چرا که امروزه کمبود سالن به ویژه در استان ها و شهرستان هایی که به دور از پایتخت هستند بسیار چشمگیر است و برای ما بسیار بد است که فقط شعار سالن یازی بدهیم اما در عمل فیلم های بسیاری به دلیل نبود سالن سینمای مکفی در انتظار پخش و اکران بمانند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.