شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

آخرین خبرها از برگزاری چهاردهمین جشنواره فیلم «مقاومت»

آرم مقاومت

سینماپرس: برنامه کارگاه‌های آموزشی و تخصصی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: چهار کارگاه تخصصی با محوریت فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی، جلوه‌های بصری و نقد همزمان با ایام برگزاری جشنواره طی روزهای ۳ تا ۸ در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

بر پایه این خبر، این کارگاه‌های آموزشی و تخصصی با حضور اساتیدی چون: مسعود فراستی، محمدعلی باشه‌آهنگر، حبیب احمدزاده و دکتر امیررضا معتمدی  برپا می‌شود.

برنامه‌های کارگاه‌های آموزشی تخصصی جشنواره مقاومت به این ترتیب است:

کارگاه نقد ( فرم و دیدن) توسط مسعود فراستی شنبه سوم مهر ماه از ساعت ۳۰/۹ تا ۱۲

کارگاه نقد (نقد کیست؟منتقد کیست؟) توسط مسعود فراستی یکشنبه چهارم مهرماه از ساعت ۳۰/۸ تا ۱۱

کارگاه‌های فیلمنامه‌نویسی با محورهای"چگونه دیدن"، "فرق آئین و نمایش" و "تمرین مباحث" توسط حبیب احمدزاده دوشنبه پنجم مهر در ساعت‌های ۸ تا ۱۰، ۱۵/۱۰ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۳۰/۱۴

کارگاه کارگردانی (برش فنی نما)  توسط محمدعلی باشه آهنگر و کارگاه جلوه‌های بصری( مبانی نظری) توسط دکتر امیررضا معتمدی روز سه شنبه طی ساعت‌های ۸ تا ۱۰ و ۱۵/۱۰ تا ۱۲

کارگاه‌های کارگردانی با محوریت میزانسن و حرکت توسط باشه‌آهنگر و کارگاه جلوه‌های بصری با محوریت "کروماکی، تکنیک رایج در ترکیب تصاویر" توسط دکتر امیررضا معتمدی روز چهارشنبه طی ساعت‌های ۸ تا ۱۰ و ۱۵/۱۰ تا ۱۲

در این خبر آمده است: از سوی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در پایان دوره به هنرجویانی که به طور منظم در کلاس‌ها حضور داشته باشند گواهی شرکت اعطاء خواهد شد.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار"تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی" به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ۲ تا ۹ مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی، دبیر اکران دانشجویی جشنواره مقاومت شد

امیر وجدانی‌نیا، معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی دبیر اکران دانشجویی جشنواره مقاومت شد.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: بیش از ۱۵۰ دانشگاه در استان‌های تهران، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، یزد میزبان دانشجویی جشنواره مقاومت می‌شوند.

بر پایه این خبر، امیری به عنوان مدیر اجرایی اکران دانشجویی معرفی شد و اسامی مسئولان استانی جشنواره دانشجویی مقاومت به این ترتیب اعلام شد:

قربانی- تهران، غلامحسین قاسمی- اصفهان، سیدروح‌الله فضلی- استان البرز، محمدرضا سبزی- آذربایجان شرقی، مهدی خواجه-آذربایجان غربی، امیر مهدی ایقانی-اردبیل، قدرت‌الله رضایی-ایلام، عبدالرضا حکیمی- بوشهر، کیانی-چهارمحال و بختیاری، امین صدوقی-خراسان جنوبی، امیر روشن‌دل-خراسان رضوی، مسعود مرواری-خراسان شمالی، محمد شهباز-خوزستان، سعید اوسالی-زنجان، حلوایی-سمنان، مصطفی یزی-سیستان و بلوچستان، اسماعیل شعار-فارس، داوود صفی‌خانی-قزوین، مجتبی سیاری-قم، الفتی-کردستان، محمدرضا افضلی-کرمان، صمد برسیاه-کهگیلویه و بویراحمد، محمد فعلگری-کرمانشاه، خواجه-گلستان، محمدعلی شیاسی-گیلان، رضا دلقان-لرستان، رسولی-مازندران، میثم مرادی-مرکزی، روح‌الله کمالی-هرمزگان، خانم معصومی-همدان، محمدعلی سالاری – یزد.

شایان ذکر است ۱۰ عنوان فیلم با موضوع شهدای مدافع حرم در دانشگاه‌های کشور اکران خواهد شد.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار"تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی" به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ۲ تا ۹ مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

سخنرانی دیوید بارسامیان منتقد و فعال رسانه‌ای آمریکا در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

دیوید بارسامیان منتقد و فعال رسانه‌ای آمریکا در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با موضوع اسلام هراسی در غرب سخنرانی می‌کند.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: جشنواره مقاومت در این دوره به منظور تبیین مباحث اساسی و مفاهیم چالش برانگیز جهانی و ارائه مطالعات نوین طراحی سلسله سخنرانی‌های راهبردی را با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی پیش‌بینی کرده که در یکی از مهم‌ترین پنل‌ها دیوید بارسامیان فعال رادیویی ارمنی- آمریکایی، نویسنده و بنیانگذار و مدیر رادیو آلترناتیو سخنرانی خواهد کرد.

برپایه این خبر، بارسامیان چهره رسانه‌ای و اندیشمند بین‌المللی است که مصاحبه‌ها و مقاله‌های وی به طور منظم در پراگرسیو، دِنیشن و زِدمگزین منتشر می‌شود. او همچنین در مورد سیاست خارجی آمریکا، شرکت‌های بزرگ مسلط در آمریکا، رسانه، و تبلیغات صاحب نظر می‌باشد. بارسامیان همچنین، عضو کمپین صلح و دموکراسی است.

این اندیشمند و منتقد آمریکایی معتقد است پس از پایان جنگ جهانی دوم، ایالات متحده تبدیل به هژمون جهانی شد. ذیل این نقش و در پرتو شعارهایی چون آزادی، لیبرالیسم و دموکراسی، سیاست خارجی ایالات متحده همواره با ویژگی‌هایی چون درون واژگونی رژیم‌های دموکراتیکی چون ایران، شیلی و نیکاراگوئه مشخص بوده است. از سوی دیگر حمایت همزمان از رژیم‌های دیکتاتوری سرکوبگری چون مبارک در مصر و نظام سلطنتی عربستان سعودی نیز از مشخصات سیاست خارجی آمریکا در دوره بعد از جنگ جهانی دوم می‌باشد. قدرت‌های امپریالیستی از جمله ایالات متحده، تنها در صورتی که دارای منافع اقتصادی و سیاسی باشند از مواردی چون حقوق بشر حمایت می‌کنند. لذا در مواردی که منافعی متوجه این کشورها نباشد، صحبت از حقوق بشر محلی از اعراب ندارد.

در تاریخ طولانی امپریالیسم، جنگ آمریکا در عراق و افغانستان باید به مثابه جنایات جنگی بین‌المللی نگریسته شود. بر اساس مفاد دادگاه نورنبرگ، چنین جنایاتی به وضوح به عنوان جنایات جنگی بین‌المللی تعریف شده است. بر اساس این ملاحظه، رهبران نظامی و سیاسی آمریکا، تفاوتی با سیاستمداران و ژنرال‌های آلمانی که در دادگاه نورنبرگ محکوم شدند، ندارند.

در این خبر عنوان شد: پیش‌بینی می‌شود حضور بارسامیان در ایران آن هم در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و انتقاد و چالش با سیطره‌خواهی و قدرت‌طلبی آمریکا و غرب و تحلیل پدیده اسلام هراسی با حساسیت‌ها و واکنش‌های جدی رسانه‌های غربی روبرو خواهد شد.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار"تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی" به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ۲ تا ۹ مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.