سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹

تحلیل وضعیت تولید فیلم کوتاه در کشور/ ۷

صلواتی: فیلمسازان سینمای کوتاه بی دغدغه شده اند/ برای حمایت از سینماگران فیلم کوتاه زیاد صحبت می کنند اما عملاً حمایت ها کمرنگ است

سالم صلواتی*

سینماپرس: سالم صلواتی کارگردان سینما در رابطه با وضعیت تولید فیلم کوتاه در کشور گفت: متأسفانه فیلمسازان سینمای کوتاه بسیار بی دغدغه شده اند و به همین علت است که اغلب فیلم هایی که در این حوزه ساخته می شود بی خاصیت است و مخاطب نمی تواند از دیدن آن ها لذت برده و آن ها را باور کند.

کارگردان فیلم «زمستان آخر» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جنس سینمای کوتاه در کشور ما استاندارد است و فیلم ها اغلب از لحاظ نور، رنگ، تصویر، طراحی صحنه و... به خوبی ساخته می شوند اما متأسفانه درونمایه آثاری که تولید می شوند بسیار سطحی و پیش پا افتاده شده اند و این آفتی است که گریبان سینمای کوتاه در کشور ما را گرفته و این خود فیلمسازان هستند که باید از ذهن خودشان خارج شوند و دست به تولیدات حقیقی در رابطه با اجتماع بزنند.

وی ادامه داد: فیلم های کوتاهی که اغلب در حوزه اجتماع ساخته می شوند آثاری هستند که نمود چندانی از آن ها را در اجتماع نمی توانیم ببینم؛ شاید به گونه ای بتوان به این تعبیر دست یافت که فیلم های کوتاهی که در کشور ما تولید می شوند ظاهری جذاب و خوش رنگ و لعاب دارند اما در باطن آنچنان که باید نمی توانند هدفی را دنبال کنند و حرفی برای گفتن داشته باشند.

صلواتی خاطرنشان کرد: فیلم کوتاه خوب فیلمی است که در همان اندک زمان محدود خود بتواند روی افراد جامعه تأثیرات مثبت زیادی را بگذارد و این نیاز به آن دارد که فیلمسازان این حوزه کمی جسارت آمیزتر مبادرت به تولید فیلم کنند و کمی در کارشان دغدغه و مسأله داشته باشند اما متأسفانه آنچه امروز ما شاهد آن هستیم این است که اغلب فیلمسازان این حوزه حتی در انجمن فیلم کوتاه خانه سینما تنها دنبال عناوین هستند و همه چیز در ظاهر خلاصه شده است.

کارگردان فیلم کوتاه «آیینه های پریده رنگ» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه شرایط تولید فیلم کوتاه در دولت کمی شاید بهتر بود اظهار داشت: آقای ایوبی در رابطه با حمایت از سینماگران فیلم کوتاه زیاد صحبت می کنند اما عملاً حمایت ها از فعالان این عرصه کمرنگ است و این عدم حمایت در شهرستان ها بسیار بیشتر از تهران وجود دارد و به نوعی مضاعف شده است.

وی افزود: البته خوشبختانه برخورد مدیران انجمن سینمای جوانان ایران با فیلمسازان این حوزه برخوردی خوب و دوستانه است اما این امر به تنهایی نمی تواند برای فیلمسازان مفید باشد و باید به جنبه های دیگر هم توجه شود.

این فیلمساز در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: شرایط بد اقتصادی دولت یکی از مواردی است که به شدت به بخش های مهم کشور و سینما و در زیر مجموعه آن به حوزه فیلم کوتاه آسیب وارد کرده است و امیدوارم که با بهبود شرایط اقتصادی ما بتوانیم شاهد آن باشیم که فیلم های زیادی در این حوزه تولید می شوند؛ ضمن آنکه خوشبختانه آقای رصافی در انجمن سینمای جوانان ایران همیشه سعی در حمایت فعالان فیلم کوتاه دارند و مسیر و شرایط را برای کسانی که می خواهند در این حوزه مبادرت به تولید فیلم کنند هموار می سازند.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۲۱:۵۴
    0 0
    سیاسیت در روند فیلم کوتاه سهم بردن دولت به نمایندگی سینمای اعمال سلیقه وابراز وجود در چیزی مانند حرکت آب رود خانه وموج دریاها بدون هزینه ودریافت حقوق برای خود است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.