شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

تحلیل وضعیت تولید فیلم کوتاه در کشور/ ۹

جعفری: فیلم کوتاه نیاز به فضای تبلیغاتی دارد/ مسئولان باید از ایده های فیلمسازان سینمای کوتاه حمایت کنند

فیلم کوتاه

سینماپرس: روناک جعفری مستندساز و کارگردان فیلم کوتاه در رابطه با وضعیت تولید و عرضه فیلم کوتاه در کشور گفت: خوشبختانه کمیت و کیفیت آثار سینمای کوتاه در کشور ما مطلوب است اما فیلم کوتاه نیاز به فضای تبلیغاتی دارد که مسئولان باید تدبیری برای ایجاد این فضا داشته باشند.

کارگردان مستند «آوایی که عتیقه شد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وضعیت سینمای کوتاه در قیاس با سینمای حرفه ای و بلند به مراتب بهتر است؛ ما وقتی نیم نگاهی به آثار تولید شده در سینمای بلند و حرفه ای می اندازیم متوجه می شویم که سینمای ما وضعیت مطلوبی ندارد اما خوشبختانه فیلمسازان سینمای کوتاه همگی با استعداد و توانمند هستند و شاید به همین علت است که بسیاری از فیلم های کوتاه ما در جشنواره های داخلی و خارجی به خوبی دیده می شوند و مورد توجه قرار می گیرند.

وی ادامه داد: سینماگران فیلم کوتاه ایده های نابی دارند و به راحتی می توانند آن ها را به ثمر برسانند اما از آنجا که در سینمای بلند سیاست های دولتی وجود دارد و مسائلی مانند اکران، بودجه، بازگشت سرمایه و... مورد توجه افراد قرار می گیرد نمی توان تنها به ایده اکتفا کرد و همین باعث می شود بسیاری از سینماگران پیروی فیلم های موفق دست به تقلید و تکرار بزنند.

جعفری سپس با تأکید بر اینکه مسئولان باید از ایده های فیلمسازان سینمای کوتاه حمایت کنند اظهار داشت: اگر مدیران سینمایی و فرهنگی کشور به ایده های ناب و خلاقانه فیلمسازان سینمای کوتاه توجه نشان داده و به آن ها بها بدهند و بگذارند فیلمسازان این حوزه که قرار است آینده سینمای حرفه ای و بلند کشور را در دست بگیرند در سینمای حرفه ای هم به صورت آزادانه ایده های خود را پیاده سازی کنند ما می توانیم امیدوار باشیم که تا سال های آتی وضعیت سینمای کوتاه و بلند کشورمان بسیار حرفه ای تر از حال حاضر شود.

این فیلمساز خاطرنشان کرد: یکی از معضلات سینمای کوتاه این است که برای فیلم های این حوزه جایی برای پخش و عرضه وجود ندارد و شاید اگر این فیلم ها اکران شوند بتوانند انگیزه بیشتری را در فیلمسازان فیلم کوتاه ایجاد کرده و حتی سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری در حوزه تولید فیلم های کوتاه کند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: انجمن سینمای جوانان ایران پاتوق فیلم کوتاه را راه اندازی کرده که در آنجا فیلم های تولید شده هنرجویان انجمن نمایش داده می شود و مورد نقد و بررسی قرار می گیرد و از سوی دیگر در سینماتک خانه هنرمندان هم به تاکنون برخی از فیلم های سینمای کوتاه اکران شده و نقد بررسی شده است اما ما نیاز به آن داریم که بسیار بیش از این به سینمای کوتاه توجه شود و فیلم های ساخته شده در این حوزه بتوانند در سالن های سینمای سطح شهر اکران شوند تا از این رهگذر عموم مردم نیز علاقمند به دنبال کردن سینمای کوتاه گردند.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۱۴:۵۹
    0 0
    اگر این امکان باشد مدیران برای تبلیغ خود استفاده می کنند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.