شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

سجادی حسینی: فیلم جدیدم را بر مبنای روابط انسانی می سازم/ دوست دارم به مخاطب و گیشه نزدیک تر شوم

کاوه سجادی حسینی در نشست خبری فیلم سینمایی«بوفالو»

سینماپرس: کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما در رابطه با جدیدترین فعالیت خود گفت: این روزها مشغول نگارش فیلمنامه ای هستم که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده اما در ژانر اجتماعی است و می توانم این نکته را عنوان کنم که فیلم جدیدم را بر مبنای روابط انسانی خواهم ساخت.

کارگردان فیلم سینمایی «شب، بیرون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: قطعاً نگاه من به عنوان یک سینماگر هرگز نمی تواند دچار تغییر شود و من همانطور که در فیلم های «بوفالو» و «شب، بیرون» به روابط انسانی آدم های مختلف توجه داشته ام در اثر جدیدم نیز به این نوع روابط توجه خواهم داشت چرا که پرداختن به نوع روابط اجتماعی آدم ها با یکدیگر از گذشته تاکنون دغدغه من است و دوست دارم در سینما به آسیب شناسی روابط خانوادگی، دوستانه و... بپردازم.

وی سپس در پاسخ به این سوأل که شخصیت های فیلم های قبلی شما چندان سنخیتی با عموم افراد جامعه نداشتند و آیا در فیلم جدیدتان این رویه را دنبال می کنید اظهار داشت: من معتقد نیستم که آدم های فیلم های قبلی ام شباهتی به عموم افراد جامعه امروز ما نداشتند، من این شخصیت را در همین جامعه پیدا کرده بودم و بر اساس آن ها فیلمم را جلوی دوربین بردم اما از آنجا که مثلاً فیلم «بوفالو» اثری فضامحور و به شدت شاعرانه بود شاید باعث می شد این شبهه در ذهن برخی از مخاطبان به وجود بیاید که آدم های این فیلم همه تنها زاده تخیل فیلمساز هستند در صورتی که اصلاً چنین نبود.

دستیار اول کارگردان فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی خاطرنشان کرد: اصولاً سینمای من بسیار شبیه به سینمای کارگردانانی مانند «آنتونیونی» و «هانکه» است؛ آدم های فیلم های این کارگردانان همگی افرادی هستند که ما به ازای بیرونی آن ها در جامعه دیده می شود اما با پروراندن آن ها توسط ذهن فیلمساز کمی دستخوش تغییر می شوند.

سجادی حسینی در همین رابطه تأکید کرد: اما من در فیلم جدیدم دوست دارم به مخاطب و گیشه نزدیک تر شوم و از این رو شخصیت های فیلمنامه را عموماً از روی شخصیت های واقعی جامعه که برای بخش اعظمی از مردم باورپذیر هستند الگو گرفته ام؛ در فیلم جدیدم قطعاً قصه حرف اصلی را می زند و می خواهم که مخاطب را در سالن سینما ساعتی با داستان فیلم خود سرگرم کنم.

این فیلمساز سپس به برخی از جزئیات فیلم جدیدش اشاره کرد و گفت: داستان این فیلم کلاً در شهر تهران می گذرد و با اینکه فیلمنامه فصل خاصی ندارد من ترجیح می دهم با آماده بودن سرمایه گذار و تهیه کننده هرچه سریعتر این اثر سینمایی را جلوی دوربین ببرم تا در ابتدای فصل پاییز به ترافیک استودیوها و دفاتر فنی برخورد نکنم و بتوانم با فراغ بال این فیلم را برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده سازی کنم.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ظرف ۲-۳ هفته آینده نگارش این اثر سینمایی به پایان می رسد و ما بلافاصله برای دریافت پروانه ساخت به سازمان سینمایی درخواست خواهیم داد و حدود یک ماه نیز پیش تولید فیلم طول می کشد و احتمالاً اواسط تابستان می توانیم این کار را کلید بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.