سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

سینماگران؛ دیدنی یا شنیدنی! /۳

زرین دست: مدیران باید حرف سینماگران را بشنوند!/ عدم اطمینان به آینده شغلی و مشکلات معیشتی تاب و تحمل سینماگران را از بین برده است

علیرضا زرین‌دست در فیلم سینمایی«مزار شریف»

سینماپرس: علیرضا زرین دست فیلمبردار پیشکسوت سینمای کشورمان گفت: دنیای واقعی بسیار متفاوت تر از دنیای فرضی سینما است و از این رو نیاز است مدیران و مسئولان سینمای کشور حرف سینماگران را بشنوند و جهت حل مشکلات آن ها تدبیر و چاره جویی کنند.

مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «کفشهایم کو؟» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در واکنش به مصاحبه اخیر حجت الله ایوبی با یکی از خبرگزاری های نزدیک به دولت و بیان مطالبی عجیب مبنی بر اینکه «سینماگران بیشتر دیدنی هستند تا شنیدنی! پس من فیلم‌هایشان را می‌بینم و بگذارید حرف‌هایشان را نشنوم، چون فیلم‌هایشان از حرف‌هایشان جذاب‌تر است» گفت: سینماگران هم مانند سایر اقشار جامعه در همین زمان واقعی زندگی می کنند و احتیاجات اقتصادی، اجتماعی، روحی و روانی و... دارند و از این رو باید با حرف زدن دردهایشان را به گوش دیگران برسانند و قطعاً امکان این وجود ندارد که آن ها حرف های شخصی خود را در قالب آثار سینمایی مطرح کنند چرا که فیلم سینمایی جایی برای درد دل شخصی هنرمندان نیست و اگر این گونه باشد این اثر سینمایی هیچ مخاطب عامی نخواهد داشت.  

وی ادامه داد: شاید بتوان این حرف آقای ایوبی را نوعی تمثیل برشمرد چرا که قطعاً ایشان بیش از هر شخص دیگری به مشکلات روز افزونی که گریبانگیر زندگی سینماگران شده واقف هستند و خود به خوبی می دانند که سینماگران نیاز به گفتن و حرف زدن دارند و ایشان هم به عنوان رئیس سازمان سینمایی کشور باید حرف های اهالی سینما را بشنوند.

برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری برای فیلم «پری» سپس با تأکید بر اینکه امروزه ما در جامعه ای بسیار پر تنش و استرس زا زندگی می کنیم و از این رو نمی خواهیم هیچ گونه نقد و نظری را بشنویم اظهار داشت: همانگونه که تمامی مردم جامعه با مشکلات متعدد برای گذران زندگی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند سینماگران هم به عنوان بخش کوچکی از این جامعه مستثنی نیستند و رئیس سازمان سینمایی و سایر مدیران سینمایی کشور هم همین مشکلات را دارند و شاید به همین علت است که به نوعی همه می خواهند جلوی نقد های دیگران را که می تواند باعث ایجاد تنش بیشتر در جامعه شود را بگیرند اما قطعاً این رویه نمی تواند نتیجه مثبتی با خود در پی داشته باشد.

زرین دست در ادامه این گفتگو خاطرنشان کرد: آقای ایوبی که بنده برای ایشان احترام زیادی قائل هستم باید آگاه باشند که مسائل مختلفی باعث ناراحتی بیش از پیش اهالی سینما شده است که ایشان باید در صدد رفع این گونه مشکلات برآیند؛ به عنوان نمونه عدم اطمینان به آینده شغلی، مشکلات معیشتی و امثالهم آستانه تحمل اهالی سینما را به شدت پایین آورده و باعث شده تا تاب و تحمل آن ها از دست برود.

مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «مزار شریف» در بخش دیگری از این گفتگو افزود: آقای ایوبی نسبت به ادبیات معاصر و ادبیات تاریخی آگاهی بسیاری دارند و همانند سایر انسان ها می توانند نسبت به مسائل مختلف اظهار نظر داشته باشند؛ از این رو من اطمینان دارم که این سخنان را بی برنامه و بی توجه به واکنش هایی که می تواند در جامعه سینمایی ایجاد شود بیان نکرده اند و شاید دلیل قانع کننده ای برای بیان این حرف ها داشته باشند.

وی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: امروزه سینمای کشور بیش از هر چیز نیاز به آرامش و ثبات دارد و تمامی مدیران و اهالی سینما باید دست در دست هم بدهند تا این هنر بیش از گذشته به رشد دست پیدا کند و به جایگاه واقعی اش برسد.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۵/۰۲/۱۴ - ۱۱:۰۲
    0 0
    دولت برنامه ای برای رفع مصائب ومشکلات هنرمندان ندارد امورات هنری کشور با فراد حاشیه ای راست وریز می شود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.