دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

سینماگران؛ دیدنی یا شنیدنی! /۲

زاهدی: آقایان مدیر شما نه ما را می بینید و نه می شنوید!/ مگر در سال چند فیلم ساخته می شود که همه باید در فیلم ها حرف بزنند؟

حسن زاهدی صدابردار

سینماپرس: حسن زاهدی صدابردار پیشکسوت سینمای کشور در اعتراض به سخنان اخیر حجت الله ایوبی گفت: این نوع سخنانی که از سوی مسئولان سینمایی کشور مطرح می شود نشان از ناآگاهی آن ها نسبت به عواطف و احساسات سینماگران دارد و آن ها نمی دانند که ما به این سینما تعلق خاطر داریم و با جان و دل و عشق برای آن مایه گذاشته ایم و نمی توانیم اضمحلال و نابودی اش را ببینیم.

برنده سيمرغ بلورين بهترین صدابرداری برای فیلم «درباره الی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران سینمای کشور باید بدانند نمی توانند جلوی حق مسلم هر انسانی را بگیرند و مانع حرف زدن اهالی سینما که پر از گلایه و ناراحتی هستند بشوند.

وی ادامه داد: مدیران سینمای کشور به جای آنکه به این فکر باشند تا مشکلات سینماگران را حل کرده و به این ترتیب روحیه شادی و نشاط را در عرصه هنر هفتم به وجود بیاورند مایلند سینماگران را مجبور به سکوت کرده و هر کاری که می خواهند انجام دهند.

زاهدی سپس با بیان اینکه مگر در سال چند فیلم ساخته می شود که همه باید در فیلم ها حرف بزنند اظهار داشت: اصلاً مگر در فیلم ها می شود حرف ها و دغدغه های مرتبط با سینما را بیان کرد؟؛ این نوع سخنانی که از سوی مسئولان سینمایی کشور مطرح می شود نشان از ناآگاهی آن ها نسبت به عواطف و احساسات سینماگران دارد و آن ها نمی دانند که ما به این سینما تعلق خاطر داریم و با جان و دل و عشق برای آن مایه گذاشته ایم و نمی توانیم اضمحلال و نابودی اش را ببینیم.

این صدابردار پیشکسوت تأکید کرد: بهتر است مدیران سینمایی به جای آنکه جلوی حرف زدن سینماگران را بگیرند از تجربیات آن ها استفاده کرده و در صدد حل مشکلات متعدد آن ها به ویژه مباحث مهمی همچون صیانت شغلی، بیکاری مفرط و... برآیند.

صدابردار فیلم سینمایی «ایران برگر» خاطرنشان کرد: این روزها شرایط بسیار بدی بر سینمای کشور حاکم شده است و تمامی سینماگران از مشکلات زیادی در زندگی هایشان رنج می برند؛ مدیران سینمایی باید حال امروز سینماگران را حل کنند و به فکر سینماگرانی باشند که دارند از افسردگی جان می سپارند و بی پولی و بیکاری آن ها را در زندگی خانوادگی شان شرمنده کرده است.

زاهدی افزود: توصیه من به آقای ایوبی این است که به جای چنین اظهارات فرافکنانه ای در صدد این باشند تا با ایجاد یک اتاق فکر مشکلات عدیده اهالی سینما را حل کنند و آن ها را از افسردگی شدید روحی نجات دهند و حرف آن ها را بشنوند.

برنده سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری برای فیلم «زیر بام های شهر» در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: آقایان مدیر شما باید بدانید که حتی «دیدنی» هم نیستید و اگر این گونه بود ما می توانستیم به راحتی به شما دسترسی داشته باشیم و با درد دل کردن با شما کمی آرامش خاطر پیدا کنیم.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۵/۰۲/۱۴ - ۰۸:۲۶
    0 0
    مدیریت سینما در مجموعه وزارت ارشاد از جمله سازمان سینمایی بنیادفارابی سینمای جوان ومرکزگسترش مصداق بارز کلام رهبری در خالی کردن میدان فرهنگ برای بیگانگان است ادارات ارشاد استانها در این زمینه خیلی قوی عملکردند برای فعالیت هنری در استانها ادارات ارشاد درهای خود را بسته اند وتنها کارهایی می کنند که خالی از عریضه نبودن است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.