چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰

«سلحشور» امروز هم دوستداران هنر انقلاب را دور هم جمع کرد

از حضور مجدد فرزندان رهبر انقلاب و آیت الله جنتی در مراسم ترحیم تا عدم صدور پیام تسلیت از سوی خانه سینما!

آیت الله جنتی

سینماپرس: حضور مجددفرزندان رهبر معظم انقلاب و آیت الله جنتی رئیس شورای نگهبان در مراسم ترحیم امروز هنرمند انقلابی «فرج الله سلحشور» در مسجد امام صادق (ع) به همراه جمع کثیری از مردم و هنرمندان و مسئولان تسلی خاطر بازماندگان آن هنرمند فقید را تا حدودی فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، مراسم ترحیم هنرمند متعهد و توانا «فرج الله سلحشور» از سوی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس عصر امروز چهارشنبه ۱۲ اسفند از ساعت ۱۵ تا ۱۶.۳۰ با حضور جمع کثیری از آحاد مردم، هنرمندان آثار ارزشی و مسئولان نهادها و دستگاههای مختلف در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد.

در این مراسم که سردار نقدی فرمانده بسیج مستضعفین کشور به همراه مدیران تابعه این سازمان در ابتدای درب ورودی مسجد امام صادق( ع) میزبانی آن را بر عهده داشتند، علاوه بر فرزندان رهبر معظم انقلاب، آیت الله احمد جنتی رئیس شورای نگهبان، حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، علی جنتی وزیر ارشاد، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، محمد حسین صفار هرندی، محمد رضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو، سردار سلامی جانشین سپاه، حسن رحیم پور ازغدی و ... نیز حضور داشتند و پیام تسلیت سرلشگر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران نیز قرائت گردید.

در مراسم یاد شده که اجرای آن را سید جواد هاشمی عهده دار بود ضمن تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاریان ممتاز بین المللی، مداحان سرشناس تهران به دکر مصیبت اهل بیت (ع) و نوحه سرایی پرداخته و جعفر دهقان و جمال شورجه نیز به نمایندگی از جامعه سینمایی در خصوص شخصیت زنده یاد «فرج الله سلحشور» و نقش موثر وی در اعتلای سینمای دینی در کشور سخن گفتند.

جمال شورجه در سخنان خود گفت: سلحشور در سینمای ایران هدفش تبلیغ دین بود و اگر مردم از رفتن وی دل شکسته شده اند و اینگونه در مراسم و برنامه های درگذشت وی شرکت می کنند بخاطر این بود که سلحشور عمری را با غیرت و عزت و به تعبیری در جهت حفظ دین زندگی نمود.

وی با تصریح اینکه جامعه سینمایی کشور باید در خصوص جریان نفوذی که مدتهاست در عرصه فرهنگی رخنه کرده و این روزها ردپای آنها در تولیدات سینمایی بیشتر دیده می شود احتیاط و بصیرت لازم را بکار گیرد ابراز امیدواری کرد سریال زندگی حضرت موسی(ع) که سلحشور بدون کوچکترین اعوجاج و ملاحظه کاری آن را به نگارش در آورد در آینده ای نه چندان دور به مرحله تولید رسیده و بار دیگر مردم ایران و اقصی نقاط جهان شاهد یک مجموعه با ارزش دینی باشند.

نکته قابل توجه اینکه با وجود حضور سید رضا میرکریمی و محمد مهدی عسگرپور مدیران عامل فعلی و سابق خانه سینما به اتفاق حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مجلس ترحیم امروز و به رغم صدور پیام تسلیت از سوی مقامات عالیرتبه نظام و بسیاری از نهادها و مراکز فرهنگی و حتی سیاسی و نظامی و انتظامی بمناسبت درگذشت این هنرمند مردمی، تاکنون پیام جداگانه ای از سوی خانه سینما بر روی سایت این نهاد صنفی قرار نگرفته است.

اگرچه فرج الله سلحشور مسیر سینمای کشور را در ادوار مختلف منطبق با سینمای دینی و انقلاب به مفهوم صحیح و کاربردی آن نمی دانست و همواره به همین دلیل به ساختار خانه سینما و نحوه فعالیت آن انتقاد داشت ولی این امر هیچ دلیل موجهی برای یک نهاد صنفی که قرار است حقوق همه اهالی سینما اعم از موافقان ومخالفان سیاستهای هیات مدیره آن را در بر بگیرد نمی شود که با وجود درگذشت این هنرمند متعهد و شناخته شده، خانه سینما بطور رسمی از واکنش های مرسوم در اینگونه مواقع خودداری نماید.

این گزارش حاکیست پایان بخش مراسم امروز، سخنرانی حجت الاسلام بی آزار تهرانی بود.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.