شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

در پی درگذشت کارگردان متعهد سینما

شورجه: «سلحشور» برای اعتلای دین زخم‌های زیادی از نااهلان خورد

سلحشور-شورجه

سینماپرس: جمال شورجه تهیه کننده و کارگردان سینما در پی درگذشت زنده یاد فرج الله سلحشور کارگردان ارزشی و متعهد سینما و تلویزیون گفت: این هنرمند تمامی عمر خود را در جهت اعتلای قرآن و ترویج ارزش های دینی خرج کرد و در این راه ناهمواری های زیادی را پشت سر گذاشت.

کارگردان فیلم سینمایی «عملیات کرکوک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من فرج الله سلحشور را از حدود ۳۰ سال قبل و از زمان کار در حوزه هنری می شناختم و از همان دوران نشانه های یک هنرمند متعهد و ولایی که دلسوز نظام، انقلاب و حفظ ارزش های انسانی و اسلامی و قرآنی بود را در ایشان دیده بودم و همین امر مرا به شدت به ایشان جذب و نزدیک کرده بود.

وی ادامه داد: زنده یاد سلحشور هنرمندی بود که به دلیل اینکه پای اهداف و آرمان های خود ایستادگی می کرد زخم های زیادی را از نااهلان خورده بود؛ اما با این حال هیچ گاه حتی یک قدم از اهداف و آرمان های خود دور نشد و همواره در تمامی عرصه های هنری به ترویج ارزش های دینی می پرداخت.

رئیس هیآت اسلامی هنرمندان با بیان اینکه این هنرمند فقید با قلبی مطمئن به دیدار معبود خود شتافت اظهار داشت: تمامی لحظات زندگی زنده یاد فرج الله سلحشور با قرآن می گذشت و او تا آخرین لحظه ای که روی پای خود ایستاده بود قدم و قلم خود را در خدمت ترویج ارزش های قرآنی قرار داد و سریال ۷۲ قسمتی «حضرت موسی (ع)» را به رشته تحریر درآورد که متأسفانه اجل یارای ساخت این سریال را به وی نداد.

شورجه خاطرنشان کرد: فقدان زنده یاد فرج الله سلحشور برای سینما، تلویزیون و هنر انقلاب اسلامی یک ضایعه بزرگ محسوب می شود و خیلی سخت است که ما بتوانیم جایگزینی برای چنین هنرمند متعهد و ارزشمندی پیدا کنیم. من شخصاً درگذشت ایشان را به رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی، امام زمان (عج) و تمامی اهالی سینما تسلیت عرض می کنم و امیدوارم که بتوانیم همچنان خط مشی های این هنرمند ارزشمند را در سینما و تلویزیون کشور دنبال کرده و پرچم علمدار هنر اسلامی را هیچ گاه زمین نگذاریم.

کارگردان فیلم سینمایی «۳۳ روز» در خاتمه این گفتگو افزود: امید است تمامی هنرمندان متعهد، اصیل و دغدغه مند نسبت به حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی همچنان زنده یاد فرج الله سلحشور بتوانند تا آخرین لحظات زندگی شان بر روی عقاید خود محکم و استوار باشند و تمامی لحظات زندگی شان را برای ترویج این آرمان ها و ارزش ها صرف نمایند.

گفتنی است؛ این بازیگر، چهره‌پرداز،  نویسنده و کارگردان ایرانی متولد ۱۳۳۱ قزوین بود و همزمان با سالهای آغاز پیروزی انقلاب اسلامی،  فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم توبه نصوح در سال ۱۳۶۱ در حوزه هنری آغاز کرد.

 سلحشور علاوه بر فیلمسازی در عرصه سینما و تلویزیون،  کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی تاریخی-مذهبی چون ایوب پیامبر، مردان آنجلس و یوسف پیامبر را برای صدا و سیما در کارنامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.