چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵

«جمال شورجه» در گفتگو با سینماپرس:

برخی دست‌های پشت پرده نمی‌گذارند آثاری در جهت تقویت انقلاب تولید شود/ از «۹ دی» غافل مانده‌ایم

جمال شورجه در نشست خبری فرج الله سلحشور

سینماپرس: جمال شورجه کارگردان سینما همزمان با ۹ دی روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» گفت: متأسفانه برخی دستهای پشت پرده به صورت مافیایی نمی گذارند هنرمندان متعهد و با بصیرت فیلم هایی در راستای تقویت روحیه ملی و میهنی و حمایت از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسازند.

کارگردان فیلم سینمایی «۳۳ روز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در همین زمینه گفت: راهپیمایی عظیم، بزرگ، جهت دار و دشمن شکن ۹ دی، بعد از آن رفتار ضد دینی فتنه گران در ایام عزارداری سالار شهیدان،، حرکتی مردمی و خودجوش بود و به گفته و دستور هیچ مقام مسئولی صورت نگرفت و از این رو تا ابد در ذهن مردم باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: مردم وقتی دیدند عده ای در کف خیابان ها، شعائر و آرمان های انقلاب اسلامی و ملت را هدف قرار داده و در این راه حتی از کارهای شرم آور در روز عاشورای حسینی هم ابایی ندارند، برای زدن مهر باطل به اهداف شوم و ننگین آن ها و در حمایت از کیان جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری به خیابان ها آمدند و این حرکت خودجوش تبدیل به یک موج عظیمی شد که همه دشمنان نظام و انقلاب را در خود بلعید.

شورجه سپس با تأکید بر اینکه ۹ دی آزمونی برای تمامی مسئولان بود تا بدانند این انقلاب وابسته به مردم است اظهار داشت: حرکت میلیونی و خودجوش مردم در این روز ثابت کرد که وقتی آن ها انقلاب اسلامی را در خطر ببینند و از شیطنت فتنه گران و دشمنان آگاه گردند به میدان می آیند و نمی گذارند تا دشمنان دین و اسلام و انقلاب به نفع خود بهره برداری نمایند؛ خوشبختانه حرکت مردم در این روز باعث تثبیت انقلاب و اهداف آن شد و مردم عزیز ما به خوبی آن را به منصه ظهور رساندند.

وی اظهار داشت: پیرو فرمایش حضرت امام (ره) که تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامیدند، «۹ دی» نیز انقلاب سوم بوده و در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ماندگار است.

این فیلمساز در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه سینما متأسفانه از این حماسه مهم و تاریخی غافل مانده است تصریح کرد: در حوزه فیلم و سینما بسیاری از هنرمندان ما می توانستند این حرکت عظیم را دستمایه تولید آثار متعددی قرار دهند اما متأسفانه همچون حرکت های بزرگ دیگر مانند انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، تسخیر لانه جاسوسی و... ما در این زمینه دچار کمبود و بی توجهی هستیم و تا به امروز هیچ اثر شاخصی راجع به این واقعه ساخته نشده است.

کارگردان فیلم سینمایی «یاس های پنهان» افزود: متأسفانه بخشی از مسئولان ما در حوزه فرهنگ با بی بصیرتی فرصت ها را از دست داده و اهتمام لازم را ندارند؛ لذا به همین دلیل هیچ گاه بودجه کافی برای تولید آثاری در رابطه با این گونه وقایع اختصاص داده نشده است. به تعبیری این گونه وقایع در سینما دچار یک بایکوت عمدی و علنی و هوشمندانه و برنامه ریزی شده و این امر باعث شده اغلب هنرمندان دغدغه مند نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی نیز به سمت تولید این گونه آثار نروند.

وی خاطرنشان کرد: البته خوشبختانه تاکنون در تلویزیون آثاری هرچند به صورت اندک در رابطه با این روز مهم و تاریخی ساخته شده و ما شاهد پخش چند تله فیلم و اثر مستند در رابطه با این واقعه مهم بوده ایم و حتی برنامه هایی مانند «ثریا» توانسته اند مستندهای خوبی را در این زمینه به مخاطبان میلیونی رسانه ملی نشان دهند، اما هنر هفتم همچنان نسبت به این مسأله غافل است و این در حالی است که سینما به عنوان یک رسانه قدرتمند و تأثیرگذار می تواند به خوبی ابعاد این واقعه مهم را به تمامی مردم بازگو کرده و عشق مردم به نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان ثابت کند.

شورجه با بیان اینکه اخیراً یکی از کارگردانان سینما پروانه ساختی برای تولید یک فیلم سینمایی ضد فتنه از سازمان سینمایی دریافت کرده است گفت: متأسفانه به دلیل همین بایکوت هوشمندانه ای که توسط برخی افراد در سینما صورت گرفته است تا آنجا که من مطلع هستم کمتر کسی از عوامل حرفه ای و شناخته شده سینمای کشور به ویژه در زمینه بازیگری راضی به حضور در این پروژه سینمایی شده اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.