شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

شنیده های سینماپرس از نتیجه یک لجبازی

«انجمن صنفی- کارگری شهر تهران»؛ عنوانی «پنهانی» برای تشکل های تابعه خانه سینما در «وزارت کار»!؟

سر در خانه سینما

سینماپرس: کانون برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان خانه سینما اگرچه گفته می شود به عنوان اولین تشکل کارگری سینمایی در وزارت کار به ثبت رسیده، اما عنوان جدید این انجمن برای اهالی سینماپرسش برانگیز است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، گفته می شود این کانون پس از چند سال گذران حواشی مربوط به ثبت صنوف سینمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران در وزارت کار به ثبت رسیده است.

این در حالیست که بر اساس اطلاعات حاصله وزارت کار و به تعبیری دقیق تر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران (که به جهت محل فعالیت این کانون در شهر تهران مسئولیت رسیدگی و صدور مجوز به تشکل های کارگری این حوزه جغرافیایی را بر عهده دارد) تنها قادر به صدور اجازه فعالیت به انجمن های صنفی - کارگری شهر «تهران» است نه کل کشور!

جالب اینکه برخی از فعالان انجمن فیلم کوتاه خانه سینما اعم از مجید برزگر، نیما عباسپور، مهدی جعفری، مسعود امینی و آرش رصافی همزمان با برگزاری مجامع عمومی انجمن های زیر مجموعه خانه سینما در رور چهارشنبه ۶ آبانماه ۹۴ در صفحه ۲ روزنامه بانی فیلم با درج آگهی و. با استناد به برخی قوانین وزارت کار تمامی فعالان این صنف را برای تأسیس «انجمن صنفی کارگری فیلم کوتاه شهر تهران» دعوت نموده و خواستار ارائه تقاضای کتبی آنها برای عضویت، به ساختمان شماره دو خانه سینما شدند؛ و این به احتمال بسیار زیاد، یعنی آغاز فرایندی جدید با عنوانی جدید برای تشکل های تابعه خانه سینما که شاید بطور ناخواسته افشا گردید!؟

فارغ از ماهیت «کارگری» تشکل های صنفی ثبت شده در وزارت کار، همچنان این پرسش باقیست که انجمن های تابعه خانه سینما فرض بر ثبت در این وزارتخانه آنهم با عنوان مورد اشاره در سطو.ر فوق بر اساس چه مقررات و ضوابطی قادر به دریافت تسهیلات و امکانات قانونی برای رفع مشکلات مغیشتی و اقتصادی اعضای خود خواهند بود؟ ضمن اینکه در صورت صحت شنیده های سینماپرس، عدم ذکر دقیق این عنوان برای اعضا و سایر اهالی خانه سینما که طی چهار سال گذشته دستخوش لجبازی ها و سر سختی های متعددی با وزارتخانه مربوط به خود یعنی فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده اند از جمله ابهامات این خبر است.

گزارش سینماپرس حاکیست یکی از خبرگزاری ها صبح امروز نوشت: این کانون با برگزاری مجمع عمومی در تاریخ ۱۱ آبان ۹۴ اساسنامه خود را تصویب کرد و پس از انتخابات داخلی مراحل نهایی ثبت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را انجام داد. اعضای هیأت مدیره این انجمن به شرح زیر انتخاب شدند:

مصطفی احمدی (رئیس هیأت مدیره)، رضا سخایی (نایب رئیس)، مسعود می‌می (دبیر)، کاوه صباغ زاده (خزانه دار)، دانش اقباشاوی (عضو اصلی)، ایما استمراری (عضو اصلی)، محمدعلی جناب (عضو اصلی)، احد صادقی (عضو علی البدل)، فاطمه زیوری (عضو علی البدل)، سهیل رحیمی محمدی (بازرس)، حسین فلاح (بازرس علی البدل).

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.