دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

ابوالقاسم طالبی به سینماپرس خبر داد:

«یتیم خانه ایران» یک نوبت برای نمایندگان رسانه‌ها نمایش داده خواهد شد

یتیم خانه ایران

سینماپرس: ابوالقاسم طالبی کارگردان «یتیم خانه ایران» به خبرنگار ما اعلام کرد که تمایل دارد به خاطر نام و قداست عنوان «فجر» فیلم را تنها در یک نوبت و خارج از مسابقه برای نمایندگان رسانه های گروهی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نمایش دهد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس این خبر در حالی اعلام می شود که پیش از این هیچ یک از عوامل اصلی فیلم تمایلشان به حضور در جشنواره فیلم فجر را قطعی نکرده بودند. هر چند که این اظهار نظر طالبی حکایت از عدم حضور وی در بخش مسابقه این جشنواره دارد.

این گزارش حاکیست حسین زندباف این روزها به همراه ابوالقاسم طالبی تدوین کار را باحساسیت انجام می دهند و به زودی با انتخاب آهنگساز و صداگذار ساخت موسیقی و صداگذاری این کار آغاز می شود.

این فیلم در ژانر تاریخی و با تم سیاسی تولید شده و از پروداکشنی عظیم برخوردار بوده است.  پیش تولید این فیلم  حدود یکسال  ونیم (از اردیبهشت سال ۹۲ تا مهر ۹۳ ) به طول انجامید . همچنین ابوالقاسم طالبی فیلمبرداری «یتیم خانه ایران » را پاییز و زمستان سال گذشته در لوکیشن هایی چون شهرک سینمایی غزالی، جنگل های شمال ایران، شهریار و شهرهای اطراف تهران و کوههای اطراف شهر اردبیل انجام داد.

داستان  این فیلم  قحطی و خشکسالی عظیم ایران که در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ و در کوران جنگ جهانی اول در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد را روایت می کند.

در این اثر سینمایی بازیگرانی همچون: علیرام نورایی، جعفر دهقان، فرخ نعمتی‏، قطب الدین صادقی، حمید تاج دولتی ، علی شادمان، بهارک صالح نیا، والا شهیری، بهار محمد پور، ایمان صفا، مهری آل آقا، ملیکا شعبان، محسن حسینی، اصغر حیدری،  ، مصطفی بهشتی، محبوبه تقویت مجید معافی و تعداد دیگری از هنرمندان سینما و تاتر در این اثر سینمایی ایفای نقش می کنند.

 بازیگران خارجی همچون برایان تورفه از انگلیس، کامرون چاپمن از انگلیس، برت جان کورن از هلند، پاول دیونی از انگلیس، جان اتول از ایرلند، توبی هیوز از انگلیس و کلوم کوتس از انگلیس از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر سینمایی حضور دارند.

عوامل تولید فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» عبارتند از نویسنده و کارگردان: ابوالقاسم طالبی، تهیه‌کننده: محمدرضا تخت‌کشیان، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: حسن لفافیان، اکبر منصور فلاح، دستیاران کارگردان: مسعود جیرانی، سحر جراحی(مترجم) ، مدیر فیلمبرداری: اصغر رفیعی‌جم، مدیر صدابرداری: بهمن حیدری، تدوینگر: حسین زندباف،  عکاس: محمد فوقانی، طراح گریم: داریوش صالحیان، طراح صحنه و لباس: عباس بلوندی، ‌مدیر تولید: داوود معدنی، منشی صحنه: محسن بهاری، جلوه‌‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، جلوه‌‌های ویژه بصری: حسن پیله‌ور.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.