دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

در گپی با خبرنگار ما اعلام شد

داود بیدل تا دو هفته دیگر پیش تولید «پایان خط» را آغاز خواهد کرد

داود بیدل در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌‌ها

سینماپرس: داود بیدل کارگردان سینما گفت: پس از اتمام نگارش فیلمنامه جدید «پایان خط» که تا حدود ۱۵ روز دیگر طول خواهد کشید وارد مرحله پیش تولید خواهم شد.

کارگردان فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مجید عباسی به تازگی تهیه کنندگی «پایان خط» را بر عهده گرفته است و ما بلافاصله پس از اتمام نگارش برای آن پروانه ساخت درخواست کرده و در صورت مهیا شدن شرایط، فیلم را به زودی کلید خواهیم زد؛ البته برای رساندن فیلم به جشنواره فیلم فجر چندان اصراری نداریم و قطعاً کیفیت فیلم را فدای رساندن آن به جشنواره نخواهیم کرد.

وی سپس با اشاره به اینکه نام این فیلم پیش از این در بانک فیلمنامه خانه سینما به عنوان «پایین خط» ثبت شده و در حال حاضر به عنوان «پایان خط» معرفی شده است، اظهار داشت: احتمالاً تا زمان کلید خوردن نام فیلم عوض خواهد شد. «پایان خط» یک فیلم اجتماعی است و با اینکه قهرمان آن یک زن است تم مردانه دارد و معرفت دینی در آن حرف اصلی را می زند.

بیدل افزود: فیلمنامه «پایان خط» حول محور شخصیت اصلی داستان نوشته شده و اتفاقات آن در بستر شرایط روز جامعه گسترش پیدا می‌کند؛ البته این بدان معنا نیست که بخواهیم اتفاقات زندگی را به صورت گل درشت به تصویر بکشیم چرا که فیلمنامه ما اصولاً مینی مالیستی است.

این کارگردان سینما سپس با تأکید بر اینکه بازیگر در این فیلم یکی از عناصر اصلی است تأکید کرد: از آنجا که بازی ها در این فیلم به شدت درونی و احساسی است من قصد دارم از بازیگران متبحر که بتوانند از پس ایفای چنین نقش هایی برآیند استفاده کنم و اصولاً مانند هر فیلمساز دیگری چندین بازیگر را برای حضور در فیلم در نظر دارم اما تاکنون با هیچ یک از آن ها وارد مذاکره نشده ام و قطعاً طی روزهای آینده و همزمان با اتمام نگارش فیلمنامه این اتفاق صورت خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد سایر فعالیت های خود گفت: قبل از آغاز فیلمبرداری «پایان خط» فیلم ویدیویی «سرقت بزرگ، یک دزدی کوچک» را به تهیه کنندگی آقای گل افشان برای پخش در شبکه نمایش خانگی جلوی دوربین خواهم برد که فیلمی کمدی - اجتماعی است و داستان جذابش قطعاً می تواند مخاطبان زیادی را با خود همراه سازد.

بیدل ادامه داد: از آنجا که من معتقدم جامعه این روزها به فضای شادی احتیاج دارد، فیلمنامه را با فضایی به شدت شاد نوشته ام و داستان و اتفاقات اجتماعی با لحن و زبانی طنز در این فیلم به تصویر کشیده خواهند شد. داستان این فیلم در مورد ۳ دختر جوان است که تلاش می کنند در کنکور قبول شوند و همین مسأله به یک معضل بزرگ در زندگی آن ها بدل شده و باعث می شود اتفاقات بسیار زیادی حول و حوش این محور اصلی شکل بگیرد.

گفتنی است؛ داود بیدل پیش از این تله‌ فیلم‌ هایی چون «هیش»، «آلواتان» و «گرداب سکندر» را ساخته و تهیه کننده سریال «قاب خاطره» و فیلم «لحظه صید» بوده است. فیلم «روزگاری عشق و خیانت» اولین تجربه سینمایی وی در جایگاه کارگردانی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.