دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

در گفت و گو با سینماپرس عنوان کرد

میرباقری: سرمایه گذاران به تولید فیلم در سینما نگاه «بساز بفروشی» دارند

بیژن میرباقری

سینماپرس: بیژن میرباقری کارگردان سینما می گوید سرمایه گذاران نگاه بساز بفروشی در تولید فیلم ها دارند.

کارگردان فیلم «طبقه سوم» در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در خصوص اینکه  چرا این روزها سرمایه گذاران بخش خصوصی رغبتی برای تهیه فیلم ندارند بیان کرد: این روزها تولید فیلم برای سرمایه گذاران سود چندانی ندارد. سرمایه گذار به من فیلمساز می گوید اگر من یک میلیارد تومان برای تولید فیلم بیاورم چقدر سود میبرم و این سوال برای امثالی مانند ما قابل هضم نیست.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران تصورشان از هزینه در حوزه سینما تجارت است ولی همه می دانیم در  پروسه تولید و پخش  فیلم، یک میزان چرخش و سود ثابت امکان پذیر نیست.

میرباقری افزود: سرمایه گذاراننباید تنها به نیت دریافت سود کلان وارد حوزه سینما شوند و بی شک داشتن دغدغه های فرهنگی و درک وضعیت عمومی سینما از جمله شاخصه های اصلی ورود به عرصه سینماست.

این کارگردان همچنین به نبود امنیت برای فیلم ها در زمان اکران اشاره کرد و در مورد افت کیفیت برخی فیلم هاگفت: وقتی هزینه برای تولید فیلم وجود نداشته باشد ناخودآگاه دقت عمل در تولید یک اثر سینمایی کاهش می آید.

وی ادامه داد: عده ای از تهیه کننده ها صرفا به این دلیل که بگویند ما هستیم هرساله فیلم تولید می کنند ولی خودشان هم می دانند که فیلمشان با سرمایهای حدود چهارصد میلیون تومان از هیچ ساختار کیفی و محتوایی برخوردار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: وقتی یک کارگردان سرمایه مناسبی برای تولید فیلم داشته باشد این سرمایه روی آرایه های تصویری فیلم او قطعأ تاثیر می گذارد.

میرباقری همچنین در مورد آخرین وضعیت تولید فیلم «ربوده شده» گفت: پروانه ساخت  این فیلم به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی را خرداد ماه دریافت کردیم اما نتوانستیم  تا به امروز پیش تولید فیلم را شروع کنیم چون سرمایه فیلم را هنوز نتوانسته ایم تأمین کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.