جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

سینماپرس و بازخورد یک انتصاب در میان سینماگران

۴ حلقه مفقوده انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از زبان «عظیمی میرآبادی»/ از ایجاد همگرایی تا آموزش و نیروسازی

مهدی عظیمی میرآبادی*

سینماپرس: مهدی عظیمی میرآبادی تهیه کننده و مدیر سابق سینمایی کشور درباره حضور مدیرعامل جدید در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به چهار حلقه مفقوده این انجمن در سالهای اخیر اشاره کرد و خواستار پیگیری بیشتر آنها شد.

مهدی عظیمی میرآبادی در پی انتخاب محمدحسین نیرومند به عنوان مدیرعامل جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به خبرنگار سینماپرس گفت: نیرومند یکی از بهترین و کارآمد ترین مدیران عرصه فرهنگ است و خوشحالیم که مسئولیت این انجمن به وی سپرده شده و  امیدواریم جامعه سینمایی و فیلمسازان حوزه دفاع مقدس قدردان این فرد باشند.

وی درباره انتظارات جامعه سینمایی از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به خون تازه ای که در رگهای سینمای دفاع مقدس با انتخاب مدیرعامل این انجمن جاری شده است، به نظر می رسد این تشکل باید از ابتدا جایگاه خود را در سینمای کشور تعریف کند.

وی افزود: به نظرم اینکه مخاطبان سینما چه انتظاری از فعالان سینمای دفاع مقدس دارند و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به عنوان متولی اصلی این حوزه چه کاری می تواند در این زمینه انجام دهد باید از جمله دغدغه های اصلی جناب نیرومند باشد.

معاون سابق نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی به ۴ حلقه مفقوده انجمن دفاع مقدس طی سالهای گذشته اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: اولین کاری که باید در انجمن انجام شود بحث پشتیانی های تجهیزاتی و فنی از فیلم‌ها با موضوع انقلاب و دفاع مقدس است.

وی به تکمیل صحبتهایش در این زمینه پرداخت و گفت: سینمای دفاع مقدس نیازمند پشتیانی تجهیزاتی اعم از تجهیزات میدانی و فنی است و سپس در لایه های دیگر بحث پشتیبانی اداری، سیاسی، رفاهی و معنوی از آثار و سازندگان آنها نیز وجود دارد که انجمن باید آن را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد .

عظیمی تدوین سیاست های صحیح و تصمیم سازی کلان و برنامه ریزی بلند مدت را دومین حلقه مفقوده انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس خواند و تاکید کرد: انجمن دفاع مقدس باید با سیاست گذاری کلان فرهنگی در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و همچنین ایجاد راهبرد و استراتژی مشخص، نقشه راهی را برای آینده انجمن ترسیم نماید.

وی سومین حلقه مفقوده در انجمن سینمای دفاع مقدس را بحث کادرسازی و آموزش و جذب نیروهای مستعد در این حوزه دانست و افزود: انجمن دفاع مقدس باید در حوزه فیلمسازی به کادرسازی و جذب نیروهای متعهد و استفاده بهینه از پتانسیل های موجود در میان فیلمسازان این حوزه توجه کند و آموزش آنان را بطور جدی در اولویت فعالیت های خویش قرار دهد.

وی ادامه داد: انجمن سینمای دفاع مقدس همچنین باید از کارشناسان، فیلمسازان و پژوهشگران این حوزه بطور مستمر دعوت بعمل آورد تا بتواند وحدت و انسجام لازم را برای هنرمندان این عرصه ایجاد کند .

این مدیر سابق سینمایی چهارمین حلقه مفقوده انجمن دفاع مقدس را ایجاد همگرایی، وحدت و هماهنگی بین تمام نهادها و سازمان های مرتبط برای رونق این گونه سینمایی برشمرد و تصریح کرد: به عنوان مثال در بینیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس سازمانی به نام سازمان امور سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس ایجاد شده است که متاسفانه این سازمان به شدت ناکارآمد است و انجمن سینمای دفاع مقدس به صورت یک مطالبه می تواند وظایف و مأموریتهای آن سازمان را از طریق سینماگران دفاع مقدس یادآور شود تا آن نهاد از یک وضعیت بلااستفاده به یک مجموعه مفید در سینمای کشور تبدیل شود.

وی  افزود: هرگاه بتوانیم به این ۴ حلقه مفقوده سینمای انقلاب و دفاع مقدس توجه کنیم و آنها را ترتیب اثر بدهیم، می توانیم به یک مدینه فاضله در سینمای انقلاب و دفاع مقدس برسیم که هر ۴ محور آن باید در الویت کار مدیرعامل جدید انجمن دفاع مقدس قرار گیرد.

مهدی عظیمی میرآبادی در بخش دیگری از صحبتهایش به ضرورت ساخت فیلم های استراتژیک با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و لزوم قرار گرفتن این نوع از آثار در سبد سینمای ایران اشاره کرد و اظهار داشت: ما برای تبیین مفاهیم انقلاب اسلامی و آشنایی جامعه مخصوصا جوانان نسل سوم و چهارم با دفاع مقدس علاوه بر تولیداتی با محوریت موضوعات استراتژیک به راهبردی مناسب و کلان در سینمای انقلاب و دفاع مقدس نیازمندیم.

وی وظیفه اصلی انجمن سینمای دفاع مقدس را حمایت از فیلمسازان این حوزه برشمرد و یادآور شد : انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به جای اینکه خود درگیر تولید مستقیم آثار سینمایی شود باید بیشتر از هنرمندان این حوزه حمایت کرده و نظارت و صیانت از ساخت و تولید سینمای دفاع مقدس کشور را عهده دار شود.

عظیمی میرآبادی جلوگیری انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از انحراف در تولیدات سینمای دفاع مقدس را ضروری دانست و تاکید کرد: انجمن باید حتما در سیاست گذاری و تصمیم گیری های خود از ساخت فیلم ها و همچنین حضور فیلمسازانی که با بودجه های دولتی به تحریف در سینمای دفاع مقدس می پردازند به صورت جدی جلوگیری کند. 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.