چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸

بازتاب اظهارات رهبری از زبان سینماگران

اظهار تاسف «عظیمی میرآبادی» از عملکرد مسئولان و هنرمندان نسل اول انقلاب/ باید بپذیریم که کوتاهی کرده‌ایم

مهدی عظیمی میرآبادی در هفتمین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس:مهدی عظیمی میرآبادی معاون اسبق نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی گفت: این حقیقتی است که باید بپذیریم متاسفانه هنرمندان نسل اول انقلاب و مسئولان در رده ها و دوره های مختلف در شکل دهی هنر انقلاب کوتاهی داشتند و مسئولیتشان را به درستی انجام نداده اند و از این جهت است که رهبری همواره بر حضور جوانان آنهم بصورت خودجوش و مردمی در عرصه های فرهنگی تأکید می کنند.

مهدی عظیمی میرآبادی در گفت وگو با خبرنگارسینماپرس  در خصوص اظهارات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون توجه هرچه بیشتر به نسل جوان انقلابی، خودجوش و مردمی در حوزه فرهنگی توضیح داد: اینکه همیشه انقلاب به نیروی جوان وابسته بوده و تمام اهداف انقلاب بر دوش جوانان بوده وخاستگاهش به واسطه آنان  تامین شده و جلو رفته جای هیچ شکی نیست. در مسائل علمی، سیاسی، اقتصادی و ... همواره جوانها بودند که خط شکن میدان  بودند و حضوری فعال داشتند و لذا حضرت آقا برای استمرار فعالیتهای فرهنگی و انقلابی این موضوع را به جوانها یادآوری می کنند تا آنها وظایفشان را  فراموش نکنند.

وی ادامه داد: وقتی به زندگی شهید بهشتی نگاه می کنیم، درمی یابیم  زندگی و منش و رفتار ایشان همچون  گنجینه ایست که پرداخت به ابعاد آن  تاکنون مورد غفلت قرار گرفته و این هنرمندان  جوان ما هستند که وظیفه به تصویر کشیدن این صحنه ها را دارند.

عظیمی میرآبادی گفت: همچون دیگر سرمایه های معنوی کشور مان از جمله دوران دفاع مقدس که مملو از لحظه های ناب برای روایت کردن است، زندگی و چگونگی عملکرد شهید بهشتی یا دیگر شخصیت های تاریخی و انقلابی هم ظرفیتهای نهفته بسیاری دارد که باید به نسل های بعد انتقال داده شود.

مدیر مسئول نشریه «سینمای خانگی» افزود: از منظری دیگر به نظر میرسد که مقام معظم رهبری از مسئولین و هنرمندان نسل اول انقلاب به تعبیری قطع امید کرده اند که در صورت تأیید این تحلیل باز هم مسئولیت این افراد منتفی نمی شود. این حقیقتی است که باید بپذیریم متاسفانه هنرمندان نسل اول انقلاب و مسئولان در رده ها و دوره های مختلف در شکل دهی به هنر انقلاب کوتاهی داشتند و مسئولیتشان را به درستی انجام نداده اند و از این جهت است که رهبری همواره بر حضور جوانان آنهم بصورت خودجوش و مردمی در عرصه های فرهنگی تأکید می کنند.

تهیه کننده «سیب وسلما» با بیان اینکه همواره جوانان در تمام تفکر مربوط به انقلاب نقش پیشرو داشته اند گفت: امروزه در هر فضایی حضور جوانان را  گسترده می بینیم و این  قطعا به خاطر انرژی و شادابی موجود در دوران جوانیست. 

وی ادامه داد:  در حال حاضر برنامه های تلویزیونی و فیلم های  سینمایی که پخش و اکران میشود نه تنها ضرورتی در بیان موضوعاتشان دیده نمی شود چه بسا این برنامه ها در جهت تخریب عمل می کننند. نتیجه این می شود که ما داشته هایمان را معرفی نمی کنیم وبه جایش موارد مخرب را را به مخاطبمان نشان می دهیم.

عظیمی میر آبادی در ادامه توصیه کرد: به  عقیده من همه ما در تمام مراحل زندگی باید رویه زندگی امام (ره) را در پیش بگیریم. رهبر کبیر انقلاب اسلامی تا لحظات پایانی زندگیشان شاید از نظر جسمی  و سنی پیر شده بودند اما از نظر برخوردی و توجه به مسائل ارتباطی همیشه روحیه جوانانه داشتند.  نگاه جوان و شاداب  داشتن به وقایع  پیرامونی، وظیفه همه ماست.  

نظرات

  • ابوطالب ۱۳۹۴/۰۴/۱۰ - ۱۳:۵۱
    1 0
    سلام و تشکر به نظر بنده که از دور مسائل و مباحث سینما را به صورت جدی پیگیری می کنم، و اتفاقا این آقای عظیمی را مصاحبه ها و گفته هایش را می شنوم و میخوانم به نظر من در طول سال های بعد از انقلاب ایشان را می توان هم تراز آقای بهشتی در ایده پردازی دانست و از نظر مدیریتی هم همسطح آقای سیف الله داد. در میان مدیران بعد از انقلاب کمتر کسی ویژگی های آقای عظیمی را دارد. جالبه که ایشون در هر مصاحبه ای مطلب جدیدی را رو می کنه که افراد دیگه قبلا به اون اشاره نکردند. مثلا یادم می آید چند سال پیش واژه فیلم زرد را اول ابر ایشون بهش اشاره کردند. به هر حال برای ایشان آرزوی توفیق داریم و به شما برای مصاحبه با ایشان تبریک می گویم موفق باشید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.