دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

در گفتگو با خبرنگار ما مطرح شد

«پایان خط»؛ فیلمی با پس زمینه معرفت دینی/ بیدل: شاید اواخر تابستان فیلم را کلید بزنم

داود بیدل در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌‌ها

سینماپرس: داود بیدل کارگردان سینما از تولید جدیدترین فیلم سینمایی خود خبر داد و گفت: نگارش فیلمنامه سینمایی «پایان خط» در ژانر اجتماعی و با پس زمینه معرفت دینی را به پایان رسانده ام که در صورت مهیا شدن شرایط اواخر تابستان کلید خواهد خورد.

کارگردان فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدت زمان زیادی منتظر پاسخ مثبت بنیاد سینمایی فارابی برای تولید این فیلم بودم ولی از آنجا که خبری از سوی آن ها برای حمایت از تولید این اثر سینمایی نشد از همین رو با تهیه کنندگان بسیار زیادی وارد رایزنی شده ام.

وی در همین زمینه اظهار داشت: بروکراسی های پیچیده اداری، دیر رسیدن بودجه ها، عدم توجه به فیلمسازان و بسیاری از مسائل دیگر باعث شده تا بسیاری از کارگردانان ترجیح دهند برای تولید آثار خود به جای استفاده از وام ها و حمایت های دولتی به سمت و سوی بخش خصوصی گرایش پیدا کنند چرا که کار در این بخش بسیار سریع تر و راحت تر از بخش دولتی انجام می شود.

بیدل ادامه داد: هم اکنون برای تولید فیلم «پایان خط» با چند تهیه کننده شاخص سینما وارد مذاکرده شده ام اما از آنجا که این فیلم سینمایی هزینه نسبتاً زیادی برای تولید نیاز دارد هنوز با هیچ یک از تهیه کنندگان به توافق قطعی نرسیده ایم اما قطعاً طی روزهای آینده قرارداد ساخت این اثر سینمایی با یکی از آن ها منعقد خواهد شد.

این کارگردان سینما سپس در مورد شرایط تولید جدیدترین اثر خود گفت: فیلمنامه «پایان خط» که قطعاً نام آن تا هنگام تولید عوض خواهد شد نیاز به فیلمبرداری در اواخر فصل تابستان و اوایل فصل پاییز دارد چرا که داستان و حال و هوای فیلمنامه نیاز به یک رنگ و لعاب، فضا و شرایط آب و هوایی دارد که تنها در این فصل می توان به آن دسترسی داشت.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد این فیلم در لوکیشن های خارجی و ۵۰ درصد آن نیز در لوکیشن های داخلی فیلمبرداری خواهد شد و اگر شرایط مهیا شود و طبق جدول زمان بندی شده پیش برویم من قصد دارم این فیلم را به سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برسانم.

بیدل در خاتمه این گفتگو متذکر شد: «پایان خط» اثری مینی مالیستی است که یک زن در محوریت آن قرار دارد و قهرمان اصلی آن یک زن است؛ اما تم و پس زمینه فیلمنامه بر مردانگی و معرفت دینی استوار است که مطمئن هستم این خصوصیت باعث جذابیت بسیار بالای این فیلم برای مخاطبان خواهد شد.

گفتنی است؛ داود بیدل پیش از این تله‌ فیلم‌ هایی چون «هیش»، «آلواتان» و «گرداب سکندر» را ساخته و تهیه کننده سریال «قاب خاطره» و فیلم «لحظه صید» بوده و فیلم «روزگاری عشق و خیانت» اولین تجربه سینمایی وی در جایگاه کارگردانی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.