دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

عملکرد سال ۹۳ سازمان سینمایی/ ۷

بهمنی: جای خالی فیلمسازان و فیلم های انقلابی و ارزشی در کارنامه رئیس سازمان سینمایی به شدت خالی است

حمید بهمنی*

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما گفت: هرچند که معتقدم در دوره اول مدیریت رئیس سازمان سینمایی نمی شود عملکرد او را درست ارزیابی کرد اما آنچه که به خوبی مشهود است اینکه عملکرد آقای ایوبی با شعارهایشان فاصله زیادی دارد و جای خالی فیلمسازان و فیلم های انقلابی و ارزشی در کارنامه رئیس سازمان سینمایی به شدت خالی است!

کارگردان فیلم سینمایی «گام های شیدایی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شعار دولت یازدهم «تدبیر و امید» است و این شعار باید در آثار سینمایی آن هم لحاظ شود. ما در سینمای ایران به یک اعتدال نیاز داریم و اگر به آن دست پیدا کنیم نتیجه خوبی در سینمای ایران حاصل خواهد شد. اگر تدبیر و اعتدال در سینمای ایران وجود داشته باشد ما می توانیم حرکتی روان و همراه با تفکر و اندیشه توأمان با نگاهی منصفانه داشته باشیم که متأسفانه این مهم تاکنون در سینمای ایران نمود عینی پیدا نکرده است.

وی با تأکید بر اینکه حجت الله ایوبی به عنوان رئیس سازمان سینمایی کشور عملکرد خوبی مبنی بر ورود فیلمسازان جوان به سینمای ایران داشته است اظهار داشت: طی ۲ سال گذشته فیلمسازان جوان خوبی وارد سینمای ایران شده اند که این به تنهایی نکته مثبتی در عملکرد رئیس سازمان سینمایی محسوب می شود اما متأسفانه آثار این فیلمسازان جوان از لحاظ فرم و محتوا با ایرادهایی همراه بودند که نیاز است مسئولان سینمای کشور به این مقوله مهم ورود پیدا کرده و مانع ساخت آثار ضعیف و یا میانمایه در سینما شوند.

مدیر عامل موسسه شهید آوینی ادامه داد: بهتر است رویکرد آقای ایوبی این گونه باشد که جوانانی به سینمای ایران ورود پیدا کنند که نسبت به محتوا و مضامین انقلاب و دفاع مقدس که جزو آثار استراتژیک سینمای کشور محسوب می شوند اشراف، اعتقاد و آگاهی کامل داشته باشند تا ما بتوانیم در سینمای میهن اسلامی مان فیلم هایی با محتوای ارزشمند و ساختاری خوب داشته باشیم و به آن افتخار کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی «آخرین نبرد» خاطرنشان کرد: در کشور ما می بایست از فیلمسازان جوان ارزشی حمایت های ویژه ای صورت گیرد، چرا که ما امروزه به شدت به فیلم هایی با مضامین انقلابی، دینی و دفاع مقدسی محتاج هستیم که کمبود آن ها به شدت در سینمای ما احساس می شود.

وی ادامه داد: البته من به دلیل بودجه بسیار ضعیف سازمان سینمایی برای تولید آثار ارزشی به مدیران سینمای کشور حق می دهم که نتوانند ورودی جدی نسبت به تولید فیلم های ارزشی پیدا کنند. آن گونه که آقای ایوبی عنوان کرده اند بودجه کل سینمای کشور در سال جدید برای بنیاد فارابی تنها ۲۰ میلیارد تومان تعریف شده است که تمامی این بودجه تنها کفاف ساخت ۴ فیلم خوب در زمینه دفاع مقدس را می دهد و با این مبلغ اندک نمی شود انتظار داشت که زمین های تشنه سینمای کشور سیراب شوند.

این کارگردان سینمای ایران افزود: با همه این گفته ها اما در نهایت دولت مقصر اصلی عدم ساخت فیلم های مهم و استراتژیک در سینمای کشور است. چرا که بودجه ای که برای فرهنگ و هنر کشور در نظر گرفته بسیار ضعیف است و از این رو مدیران فرهنگی و هنری کشور نمی توانند کارهای شاخص چندانی در زمینه تولید آثار ارزشی انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.