جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶

در گفتگو با خبرنگار ما مطرح شد

انصراف «شهرام علیدی» از ساخت «آخرین برگ از هزار و یک شب»/ «زمزمه با باد» در سینماهای هنر و تجربه اکران می‌شود

شهرام علیدی*

سینماپرس: شهرام علیدی کارگردان سینما صبح امروز از انصراف خود از ساخت فیلم سینمایی «آخرین برگ از هزار و یک شب» و اکران «زمزمه با باد» در گروه هنر و تجربه سخن گفت.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: مقدمات اولیه دومین ساخت بلند سینمایی ام با نام «آخرین برگ از هزار و یک شب» که داستان غیر خطی از فرازهای ابوسعید ابوالخیر است در حال فراهم شدن بود و در این راستا قول مساعدی از مدیران سینمایی نیز دریافت کرده بودیم اما با تغییر و تحولات بنیاد سینمایی فارابی ساخت این اثر به تعویق افتاد.

این کارگردان سینما در ادامه افزود: قرار بود بخشی از فیلمبرداری این اثر سینمایی در فرانسه انجام شود که هماهنگی های زیادی را طلب می کرد، به همین خاطر با اینکه برای ساخت این فیلم  زحمات فراوانی کشیدم اما در نهایت از ساخت این فیلم منصرف شده ام.  

علیدی در ادامه افزود: با این شرایط احساس کرد ساخت فیلم ما که از فیلمنامه متفاوتی برخوردار بود و با اینکه اکثر عوامل آن  انتخاب شده بودند، با عدم حمایت های صورت گرفته ، میسر نخواهد شد.

  این کارگردان سینما در بخش دیگری از این گفتگو  در مورد اکران فیلم دیگرش «زمزمه با باد» اظهار داشت: رایزنی هایی برای اکران این فیلم در گروه سینمایی «هنر و تجربه» داشته ایم و پاسخ های مساعدی از این گروه برای اکران این فیلم دریافت کرده ایم که قرار است در اولین فرصت این فیلم در این گروه سینمایی اکران شود.

شهرام علیدی در ادامه در مورد تغییرات این فیلم نسبت به نسخه به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر یادآور شد:  تغییرات اندکی روی فیلم انجام شده است و بعد از نمایش در فستیوال های مختلف تدوین مجددی روی این اثر سینمایی صورت گرفته است.   

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «زمزمه با باد» مضمونی انسانی دارد. در بحبوحه جنگ و خشونت صدام علیه مردم بی دفاع عراق، همه در انتظار تولد یک کودک هستند، مام بالدار پستچی ای است که سال هاست ميان روستاهای کوهستانی کردستان عراق سفر می كند و پيغام های مردم را ضبط كرده و تحويل می دهد...

وی در پایان این گفتگو در مورد فعالیت های آتی خود بیان داشت: نگارش سوم اثر سینمایی ام که از درون مایه اجتماعی برخوردار است به اتمام رسیده است اما هنوز نام نهایی آن انتخاب نشده است؛ قصد دارم با فراهم شدن شرایط مالی آن را اوایل سال آینده در خارج از ایران بسازم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.