یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹

اثری تاریخی با رویکرد طنز در راه تولید

راست گفتار: «آشوب» فیلم بسیار پر بازیگری است/ قصه ای از خواننده کافه‌های لاله زار بر پرده سینما

کاظم راست گفتار *

سینماپرس: کاظم راست گفتار کارگردان سینمای ایران گفت: «آشوب» فیلم بسیار پر بازیگری است و من قصد دارم از استارهای مطرح سینمای ایران برای حضور در آن بهره ببرم؛ البته در کنار آن ها از برخی بازیگران جدید به خصوص بازیگران تئاتر نیز بهره خواهیم برد که البته تاکنون حضور هیچ بازیگری در آن قطعی نشده است.

کارگردان فیلم سینمایی «عروس خوش قدم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «آشوب» فیلمی در ژانر اجتماعی-تاریخی است که با رویکرد طنزآمیز ساخته خواهد شد. احتمالاً این فیلم تا حدود یک ماه و نیم آینده کلید خواهد خورد و هم اکنون در حال رایزنی برای حضور برخی از دست اندرکاران فنی این پروژه هستیم. فیلمبرداری «آشوب» اکثراً در تهران خواهد بود اما بخش هایی از داستان در آبادان، خرمشهر و رامسر می‌گذرد.

راست گفتار در خصوص داستان فیلم جدیدش اظهار داشت: داستان این فیلم در دهه ۱۳۲۰ می گذرد و مضمون اصلی آن در رابطه با بحران هنرمندان در آن روزگار است. اصل داستان این فیلم مربوط به جوانی است که با نام مستعار آشوب در کافه های لاله زار خوانندگی می کند و آین آشوب با آشوب های تاریخی و واقعی دهه ۱۳۲۰ تلفیق می شود و این شخصیت را به یک آشوب خوفناک و تهدید آمیز تبدیل می کند.

وی ادامه داد: «آشوب» فیلمی برای همگی مردم ایران است و من مطمئن هستم که در اکران عمومی با استقبال بسیار خوبی از سوی عموم افراد جامعه روبرو خواهد شد از این رو در ساخت این فیلم قصد دارم از مشاوره بسیاری از افراد با سابقه در حوزه فیلم‌  های تاریخی از جمله محمدرضا شریفی‌ نیا بهره‌مند شوم تا اثری درخورد ملت ایران را جلوی دوربین ببرم.

گفتنی است؛ آخرین ساخته کاظم راست‌گفتار در سینما، فیلم سینمایی «چک» بود. «نقاب»، «پسر تهرونی»، «زنان ونوسی، مردان مریخی» از دیگر ساخته های این کارگردان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.