دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷

کارگردان «ننه مشیر»در گفتگو با سینماپرس:

مستند در سینمای ایران مهجور مانده است/ پیش تولید«تله کابین» را پیگیری می‌کنم

افشین عامریان

سینماپرس: افشین عامریان که در سال جاری با فیلم «ننه مشیر» در جشنواره فیلم نماز و نیایش حضور دارد در گفتگو با سینماپرس درباره فیلمش و وضعیت سینمای مستند در ایران گفت: فیلم مستند در سینمای ایران مهجور مانده است.

وی اظهار داشت: فیلم «ننه مشیر» داستان پیرزنی را روایت می کند که با روحیات عارفانه اش و با مشکلاتی که دارد سعی می کند به مردم کمک کند.

در ادامه این کارگردان عوامل ساخت فیلم را معرفی کرد و اظهار داشت: در این فیلم سیامک سلیمانی در مقام تصویربردار، آرش رصافی به عنوان تدوینگر، افشین عامریان به عنوان نویسنده، محمد ساوه ای در مقام صدابردار، سیاوش اسد مدیر تولید و فاطمه طاهرخانی به عنوان دستیار کارگردان همکاری کردند.

عامریان با توجه به دومین تجربه اش در زمینه ساخت فیلم مستند اظهار داشت: ساخت فیلم مستند کار بسیار سختی است و از نظر من مستند فاقد آن احترامی است که باید در سینمای ایران دارا باشد.

وی در ادامه این بحث افزود: از نظر من مسئولان باید به فکر فرهنگ سازی در این رابطه باشند. گروه هنر و تجربه این کار را می تواند به خوبی انجام دهد و از آنجا که سینمای مستند مخاطب خاص دارد بهتر است در یک سری از سینماها به طور خاص اکران شود تا آشنایی بیشتری بین مردم و این گونه از سینما رخ دهد و مردم متوجه شوند که فیلم مستند تنها مختص پخش از تلویزیون نیست.

عامریان در پایان از ساخت یک فیلم کوتاه داستانی نیز خبر داد و گفت: در حال حاضر مشغول پیش تولید فیلمی داستانی با عنوان «تله کابین» هستم و نگارش فیلمی سینمایی با عنوان «سیروس ۳۵ ساله» را نیز انجام می دهم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.