یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

ابراز تعجب یک کارگردان از عدم انتخاب فیلمش

رافعی: ای‌کاش مدیران جشنواره فجر دلیل رد یک فیلم ضد داعشی را اعلام کنند

عباس رافعی در پنجمین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس: عباس رافعی گفت: پس از اعلام اسامی فیلم های پذیرفته شده در سی و سومین جشنواره فیلم فجر به شدت متعجب شدم و هیچگاه پیش بینی نمی کردم که «آوازهای سرزمین من» به عنوان یک فیلم استراتژیک و ضد داعشی در جشنواره حضور نداشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «آفتاب بر همه یکسان می تابد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این فیلم که داستان آن در بستر اقدامات گروه موسوم به دولت اسلامی اتفاق می‌افتد، فیلمی ضد تکفیری و ضد داعشی است که با توجه به انقلابی بودن جشنواره فیلم فجر انتظار می رفت در بخش اصلی آن حضور داشته باشد اما از آنجا که بنده هنوز فیلم هایی را که در جشنواره پذیرفته شده اند را ندیده ام نمی توانم هیچگونه پیش داوری روی سایر آثار داشته باشم چرا که ممکن است فیلم های پذیرفته شده در آینده به شاهکارهایی برای سینمای ایران بدل شوند.

وی ادامه داد: همانطور که اعضای هیأت انتخاب در بیانیه خود نیز ذکر کرده بودند گویا بیشتر تمایل داشته اند که در این دوره از جشنواره به فیلمسازان جوان و نوگرا اهمیت بدهند و از همین رو بسیاری از فیلمسازان پیشکسوت را نادیده انگاشته اند که خود من از نبود نام آن ها در میان اسامی منتشر شده به شدت شگفت زده شدم. البته من به این امر معتقدم که کسانی که فیلم ها را انتخاب کرده اند همگی جزو متخصصین سینمای ایران هستند و از همین رو روی انتخاب های آن ها نمی توان خط بطلان کشید.

رافعی با تاکید بر اینکه همچنان منتظر جواب دبیرخانه جشنواره فیلم فجر برای چرایی عدم حضور «آوازهای سرزمین من» است اظهار داشت: هرچند که به دلیل مسائل و مشکلاتی که بر سر اکران فیلم «فصل فراموشی فریبا» به وجود آمد به شدت از محیط سینما دلزده شده و تصمیم گرفتم که مدتی را از آن دور باشم و به استراحت بپردازم اما با تمامی این تفاسیر مایل هستم دلیل رد شدن این فیلم در جشنواره برایم روشن شده تا حداقل کمی از شدت تعجبم کاسته شود!

گفتنی است؛ این فیلم ضد داعشی به تهیه کنندگی امیر حسین شریفی و به سفارش مرکز بین الملل رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران و به زبان عربی و با بازیگران لبنانی، سوری و مصری ساخته شده است.

داستان فیلم ماجرای یک پسر مسلمان و دختر مسیحی را روایت می‌کند که خشونت‌ های پیکارجویان داعش بر روابط عاشقانه آنها سایه می‌اندازد و اصل آن از یک داستان واقعی گرفته شده که در روستای ریله در کشور سوریه اتفاق افتاده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.